DERS ADI

: DİFERANSİYEL GEOMETRİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 5001 DİFERANSİYEL GEOMETRİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR SÜHA YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

3-boyutlu uzayda eğri ve yüzeylerle ilgili temel kavramları vermek;eğri ve yüzeylerin özelliklerini inceliyerek, Frenet ve Darboux çatısı kullanarak karakterizasyonlarını incelemek;analitik geometri ve lineer cebir derslerinde kullanılan kavramların,geometrik olarak ifade etmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Eğri ve yüzeylerin diferansiyel geometrisindeki ana fikirleri kavrama.
2   2. Frenet formüllerini uygulayarak eğrilerin invaryantlarını bulabilme.
3   3. Şekil operatörünü kullanarak yüzeylerin eğriliklerini hesaplayabilme.
4   4. Geometriyi keşfetmede ileri analiz ve lineer cebir bilgilerini uygulayabilme.
5   5. Diferansiyel geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygulayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.HAFTA:Üç boyutlu uzayda vektörler ve vektör alanları. 11.HAFTA:Yüzey üzerinde özel eğriler.
2 2.HAFTA:Yönlü türev, Diferansiyel formlar. 12.HAFTA:Gauss dönüşümü, dönel yüzeyler.
3 3.HAFTA:Ökld uzayları arasında dönüşümler ve türev dönüşümleri; Nokta çarpım. 13.HAFTA:Regle yüzeyler.
4 4.HAFTA:Uzayda eğriler; Parametre değişimi. 14.HAFTA:Kongruanslar.
5 5.HAFTA:Serret-Frenet formülleri Formülleri. 15.HAFTA:Yarıyıl sonu sınavı.
6 6.HAFTA:Kovaryant türev; Çatı alanları,bağ formları.
7 7.HAFTA:.Şekil operatörü,Normai eğrilikler.
8 8.HAFTA:Arasınav.
9 9.HAFTA:I.ve II.Esas Formlar.
10 10.HAFTA:Gauss ve ortalama eğrilik fonksiyonları,Meusnier Teoremi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

O Neill, B. 1966; Elementary Differential Geometry, Academic Press, New York and London.
Gray, A. 1999; Modern Differential Geometry of Curves and Surfaces with Mathematica, CRC Press.
Hacısalihoğlu, H.H. 1983; Diferansiyel Geometri, İnönü Üniversitesi, Fen-Ed. Fakültesi Yayınları, No:2.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım,soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Süha Yılmaz
Tel:02323012335
email:suha.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 1 7
Alan çalışması 9 1 9
Mesleksel beceriler uygulaması 5 1 5
Grup çalışması 5 1 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 10 2 20
Final Sınavına Hazırlık 10 2 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15423112
ÖK.25423112
ÖK.3542312
ÖK.4545312
ÖK.5545312