DERS ADI

: MATEMATİK EĞİTİMİNDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 5006 MATEMATİK EĞİTİMİNDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bilişim teknolojileri ile zenginleştirilmiş ortamlarda matematik eğitimini gerçekleştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bilişim teknolojileri ile ilgili temel kavramları ve derste kullanımının yeri ve önemini kavrama.
2   2. Matematik eğitiminde kullanılabilecek özel yazılımların derste nasıl kullanabileceğinin farkında olma.
3   3. Bilgisayar cebir sistemlerinin ve dinamik geometri yazılımlarının matematik eğitiminde kullanılmasına yönelik uygun öğretim materyali hazırlayabilme.
4   4. Akıllı tahta ya da farklı varyasyonlarını matematik eğitiminde kullanabilme ve uygun öğretim materyali hazırlayabilme.
5   5. İnternetteki her türlü ortamın matematik eğitiminde kullanabilme.
6   6. Bilişim teknolojileri ile ilgili tasarlanan bir dersi yürütebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilişim teknolojileri ile ilgili temel kavramların tanıtılması, Bilişim teknolojileri kullanımının matematik eğitimindeki yeri ve önemi
2 GeoGebra yazılımının matematik eğitiminde kullanımı ve uygulamaları
3 GeoGebra yazılımı ile uygun ve etkili bir öğretim materyali geliştirme üzerine öğrenci sunumlarının tartışılması
4 Diğer dinamik geometri yazılımlarının ( The Geometry Skethpad, Cabri 3D gibi ) matematik eğitiminde kullanımı ve uygulamaları
5 Bilgisayar Cebir Sistemlerinin matematik eğitiminde kullanımı
6 Diğer dinamik geometri yazılımları ve bilgisayar cebir sistemleri ile uygun ve etkili bir öğretim materyali geliştirme için öğrenci sunumlarının tartışılması
7 Üç boyutlu dinamik geometri yazılımı Cabri 3D'de temel geometrik yapılar
8 Ara Sınav
9 Cabri 3D kullanılarak matematik öğretimine katkı sağlayan en uygun ve etkili materyal hazırlama üzerine öğrenci sunumlarının tartışılması
10 ThinkerPlots'da merkezi eğilim ve yayılım ölçüleri
11 Akıllı tahta kullanımının tanıtılması ve uygulamaları
12 İnteraktif herhangi bir tahta kullanılarak matematik öğretiminin gerçekleştirilmesi üzerine öğrenci sunumlarının tartışılması
13 İnternette blog, tartışma ortamları, sosyal paylaşım ortamları vb. uygulamaların matematik eğitiminde kullanımı
14 Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baki, A. (2002). Öğrenen ve Öğretenler İçin Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, İstanbul: Ceren Yayınları.
Doğan, M. ve Karakırık, E. (Eds). (2013). Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı, İstanbul:Nobel Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma,Soru-Cevap, Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erduranayten@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.13355
ÖK.23355
ÖK.33355
ÖK.43355
ÖK.53355
ÖK.63355