DERS ADI

: MATEMATİK EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 5007 MATEMATİK EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ESRA BUKOVA GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematik öğrenme kuramları: davranışçı yaklaşım, yeni davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, algısal-görsel değişkenlik ilkesi, yapılandırmacılık ilkesi, buluş veya keşif yolu ile öğrenme, gerçekçi matematik eğitimi, yapılandırmacı eğitim anlayışında öğrenme; matematik öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin incelenmesi; öğrenme ortamlarının düzenlenmesi; uygun etkinliklerin planlanıp, uygulanması; öğrencilerin matematiksel düşüncelerinin ve yaratıcılıklarının gelişmesinin sağlanması; matematik eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgıların saptanıp, çözüm önerilerinin geliştirilmesi; matematik eğitiminde son yıllarda geliştirilen yöntemlerin ve araştırmaların öğrenciler tarafından araştırılıp, incelenerek sunulmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik öğrenme kuramları öğrenme.
2   Matematik öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri bilme ve uygulama.
3   Öğrenme ortamlarının düzenlenmesini ve uygun etkinliklerin planlanıp, uygulanmasını sağlama.
4   Öğrencilerin matematiksel düşüncelerinin ve yaratıcılıklarının gelişmesini destekleme yollarını bilme.
5   Matematik eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgılarını saptama ve çözüm önerilerini geliştirme.
6   Matematik eğitimindeki güncel yöntemleri ve araştırmaları araştırma ve değerlendirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik öğrenme kuramlarına giriş
2 Davranışçı yaklaşım ve yeni davranışçı yaklaşım
3 Bilişsel yaklaşım,
4 Yapılandırmacı yaklaşım
5 Algısal-görsel değişkenlik ilkesi ve yapılandırmacılık ilkesi
6 Buluş veya keşif yolu ile öğrenme
7 Gerçekçi matematik eğitimi
8 Ara Sınav
9 Matematik öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin incelenmesi
10 Matematik öğrenme ortamlarının düzenlenmesi
11 Matematiğe uygun uygun etkinliklerin planlanması ve uygulanması
12 Öğrencilerin matematiksel düşüncelerinin ve yaratıcılıklarının gelişmesinin sağlanması
13 Matematik eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgıların saptanıp, çözüm önerilerinin geliştirilmesi
14 Matematik eğitiminde son yıllarda geliştirilen yöntemlerin ve araştırmaların araştırılıp, incelenerek sunulması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Matematik eğitimi kitapları ve araştırmalar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme, araştırma önerisi hazırlama ve sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.142
ÖK.242
ÖK.33533
ÖK.414
ÖK.524
ÖK.6432