DERS ADI

: MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 5009 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretim materyali tasarımı ile ilgili teorik bilgileri sunmak ve öğrencilerin materyal tasarlama yetenek ve becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramları açıklayabilme.
2   2. Öğretim araç ve materyallerinin öğretimde yeri ve önemini fark edebilme.
3   3. Matematik öğretiminde pergel, cetvel, açıölçer, gönye ve çizgeci kullanabilme.
4   4. Matematik öğretim programında kullanılması önerilen öğretim materyallerinin ve derste kullanım biçimlerinin farkında olma.
5   5. Öğretim tasarım ilke ve öğelerini açıklar, uygular ve hazırlanan bir materyali değerlendirebilme.
6   6. Yansıtılan ve yansıtılmayan görsel materyallerin farkındadır ve bunlara yönelik etkili materyal hazırlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar
2 Öğretim teknolojileri ile iletişim arasındaki ilişki, araç gereçlerin öğretimdeki yeri ve önemi, araç gereç seçiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar, etkileyen faktörler
3 Pergel, cetvel, açıölçer, gönye ve çizgeç ile yapılan çizimler ve bu araçların kullanımının matematik öğretimdeki yeri
4 Matematik öğretim programında yer alan öğretim materyalleri, yazılım türleri ve kullanım amaçları
5 Öğretim tasarımı ilke ve öğeleri nelerdir ve hazırlanan bir materyalin değerlendirilmesi
6 Yansıtılan görsel materyaller, kullanımı, haritalar(kavram, zihin ve bilgi haritası), harita hazırlama ile ilgili yazılımlar, öğrenci sunumları
7 Poster hazırlama, kullanım amacı, avantaj, dezavantajları, poster hazırlama ile ilgili yazılımlar
8 Ara Sınav
9 İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması
10 Yansıtılan görsel materyaller ve kullanımı.
11 Bilgisayar temelli öğretim materyalleri, çalışma yaprağı tasarımı
12 Öğrenci sunumları
13 Videoların matematik öğretiminde kullanımı ve hazırlanması ve video hazırlama ile ilgili yazılımlar
14 Öğrenci sunumları, Uzaktan eğitim
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İşman, A. (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, İstanbul: Değişim Yayınları.
Seferoğlu, S.S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Pegem Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma,Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gösterip-Yaptırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erduranayten@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 26 26
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.133
ÖK.233
ÖK.333433
ÖK.43343
ÖK.52433
ÖK.635433