DERS ADI

: MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 5010 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT IŞIKHAN UĞUREL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı matematik öğretimi yapılabilecek ya da öğretimi destekleyecek okul dışı ortamları tanıtmak, bu tür ortamlardan yararlanmak için gerekli yöntem, teknik bilgilerini edindirmek ve bu tür ortamlara yönelik öğretim uygulamalarını tasarlama ve uygulanma becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul dışı matematik öğrenme alanındaki içerik temalarını ve mekanları/ ortamlarını tanıma ve bilme.
2   Okul dışı ortamlarda matematik öğretimine yönelik gerekli yaklaşım, yöntem, teknik, planlama ve değerlendirme bilgisi kazanma.
3   Okul dışı ortamlarda matematik öğretimi uygulamalarını ve uygun öğrenme etkinliklerini planlayabilme ve geliştirebilme.
4   Okul dışı ortamlarda matematik öğretimi uygulamalarını ve uygun öğrenme etkinliklerini uygulayabilme ve değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul dışı ortamlarda matematik öğrenmeye genel bakış. Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, ortam temelli öğrenme, multidisipliner öğrenme, vd)
2 Okul dışı ortamlarda matematik öğrenme alanındaki içerik temaları Matematik ve sanat etkileşimi
3 Matematik ve sanat etkileşimi
4 Matematik ve sanat etkileşimi
5 Matematik ve kültür ilişkisi: Etnomatematik ve matematik tarihi
6 Etnomatematik ve matematik tarihi
7 Dijital kaynaklar, mobil öğrenme ve okul dışı matematik uygulamaları
8 Ara Sınav
9 Dijital kaynaklar, mobil öğrenme ve okul dışı matematik uygulamaları
10 Matematik öğretiminde okul dışı ortamlar: Matematik müzeleri, bilim müzeleri, tematik/ gezici sergiler
11 Matematik müzeleri, bilim müzeleri, tematik/ gezici sergiler
12 Matematik müzeleri, bilim müzeleri, tematik/ gezici sergiler
13 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
14 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Barbeau and Taylor, (2009). Challenging mathematics in and beyond the classroom, Springer.
- Masingila, J. O., Davidenko, S., & Prus-Wisniowska, E. (1996). Mathematics learning and practice in and out of school: A framework for connecting these experiences. Educational Studies in Mathematics, 31, 175-200.
- Bonotto, C. (2005). How informal out-of-school mathematics can help students make sense of formal in-school mathematics: The case of multiplying by decimal numbers. Mathematical Thinking and Learning, 7, 313-344.
- Asher (2005). Etnomatematik, Matematik dünyasına çok kültürlü bir bakış, Okyanus Yayıncılık.
- Orton (2004), Learning Mathematics, Issues, Theory and Classroom Practice, 3rd Ed, Continuum.
- Common Core State Standarts for School Mathematics, (2010).
- MEB, Matematik Dersi Öğretim Programları (1-5. sınıflar), (6-8. sınıflar), (9-12. sınıflar), 2005, 2011, 2013, 2017, 2018.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, öğretim uygulamaları ve öğrenme etkinliklerini hazırlama ve sunma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isikhan.ugurel@deu.edu.tr ve esra.bukova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 2 8 16
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1112223122233
ÖK.21211311122
ÖK.31143132133142
ÖK.411321321322141