DERS ADI

: SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 5013 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme konularını öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Matematik eğitiminde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme yöntemleri
2   2. Geleneksel yaklaşımlara dayalı ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya yönelik ölçme ve değerlendirme araçları
3   3. Öğrenci değerlendirilmesinde dikkat edilecek durumlar
4   4. Öğrenme çıktılarının uygulanması ve değerlendirilmesi
5   5. Not verme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
2 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
3 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar,
4 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler
5 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar;
6 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme
7 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası
8 Ara sınav
9 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Araştırma kâğıtları, araştırma projeleri
10 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri
11 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
12 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
13 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi
14 Not Verme
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tan, Ş. (2005). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları
Kutlu, Ö. Ve diğerleri (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Yayınları
Lianghuo, F. (2011). Performance Assessment. Singapore: Prentince Hall

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme, araştırma önerisi hazırlama ve sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1553553355
ÖK.2553553355
ÖK.3553553355
ÖK.4553553355
ÖK.5553553355