DERS ADI

: LİSE MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 2002 LİSE MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT IŞIKHAN UĞUREL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı lise matematik öğretim programlarının amacını, kapsamını, içeriğini (kazanım, konu, öğrenme/ alt öğrenme alanları, yöntem/ teknik, araç/ gereçler ve ölçme değerlendirme yaklaşımları), oluşturulma biçimlerini, zaman içindeki değişimleri, uygulama yollarını öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir matematik öğretim programının yapısını ve içeriğini kavrayabilme.
2   İlkokuldan lise son sınıfa kadar olan matematik öğretim programları arasındaki bağlantıları ve geçişleri kavrayabilme.
3   Uygulamada olan lise matematik öğretim programını ayrıntılı şekilde bilme ve uygulanışına yönelik fikir uygulama örneği geliştirebilme.
4   Matematik öğretim programları ile öğrenci başarısı ve öğretmen yeterlikleri arasındaki karşılıklı ilişkileri kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim programları ile ilgili temel kavramlar.
2 Lise matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi
3 Lise matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi
4 Güncel lise matematik öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler, öğrenme ve alt öğrenme alanları, kullanılan yöntem, teknik, araç ve gereçler, ölçme değerlendirme yaklaşımı
5 Güncel lise matematik öğretim programının sınıflara göre kazanımlarının dağılımı, konularının sınıflara göre dağılımı, sınırları ve diğer derslerle ilişkisi. (9. sınıf)
6 Güncel lise matematik öğretim programının sınıflara göre kazanımlarının dağılımı, konularının sınıflara göre dağılımı, sınırları ve diğer derslerle ilişkisi. (10. sınıf)
7 Güncel lise matematik öğretim programının sınıflara göre kazanımlarının dağılımı, konularının sınıflara göre dağılımı, sınırları ve diğer derslerle ilişkisi. (11. sınıf)
8 Ara Sınav
9 Güncel lise matematik öğretim programının sınıflara göre kazanımlarının dağılımı, konularının sınıflara göre dağılımı, sınırları ve diğer derslerle ilişkisi. (12. sınıf)
10 Lise matematik öğretim programının ilkokul ve lise öğretim programları ile ilişkisi.
11 Gelişmiş bazı ülkelerdeki (örn. İngiltere, Singapur, USA, Almanya, Kanada) matematik öğretim programlarına bakış.
12 Gelişmiş bazı ülkelerdeki (örn. İngiltere, Singapur, USA, Almanya, Kanada) matematik öğretim programlarına bakış.
13 Genel öğretmen yeterlilikleri ve Matematik öğretmen yeterlilikleri
14 Lise matematik öğretim programının uygulanışına yönelik bir örnek uygulama çalışması (planlama, tasarım, sunum ve raporlaştırma).
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- NCTM, (2000). Priciples and Standarts for School Mathematics.
- Common Core State Standarts for School Mathematics, (2010).
- National Curriculum in England, (2013).
- Singapur Mathematics Syllabus, (2007).
- MEB, Matematik Dersi Öğretim Programları (1-5. sınıflar), (6-8. sınıflar), (9-12. sınıflar), 2005, 2011, 2013, 2017, 2018.
- MEB, (2017). Matematik Öğretmeni Özel Alan Yeterlilikleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, uygulama önerisi hazırlama ve sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isikhan.ugurel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
0
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.132144
ÖK.22245152211
ÖK.3424515423231113
ÖK.4144121111122213