DERS ADI

: MATEMATİK ÖĞRETİMİ 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 3001 MATEMATİK ÖĞRETİMİ 1 ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT IŞIKHAN UĞUREL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı okul matematiğinin amaçlarını, kapsamını, öğrenme çıktılarını, öğrenmeye ilişkin geçmişten günümüze kadar yaklaşımları ve matematik öğretimine yönelik kimi taksonomileri öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul matematiğinin yapısını ve amaçlarını kavrayabilme.
2   Okul matematiğindeki öğrenme çıktılarını kavrayabilme.
3   Matematik öğretiminde yararlanılan öğrenme-öğretme yaklaşımlarını kavrayabilme.
4   Matematik öğretiminde yararlanılan taksonomileri kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul matematiğinin genel amaçları
2 Okul matematiğinin öğrenme alanları ve beklenen öğrenme çıktıları
3 Matematik öğretiminde öğretmen merkezli ve öğrenci merkezli yaklaşımlara karşılaştırmalı genel bir bakış
4 Davranışçı yaklaşıma göre öğrenme
5 Bilişsel, gelişmeci yaklaşıma göre öğrenme
6 Yapılandırmacı yaklaşıma göre öğrenme
7 Çoklu zeka kuramı, öğrenme stilleri ve matematik öğrenme
8 Ara Sınav
9 APOS teorisi
10 Kanıt şemaları
11 Van Hiele geometri anlama düzeyleri
12 Zihnin geometrik düşünme alışkanlıkları
13 İşlemsel ve kavramsal öğrenme, kavram yanılgıları ve teşhisi
14 Bloom taksonomisi, SOLO taksonomi, MATH taksonomi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Rezat, Hattenmann ve Peter-Koop (2014). Transformation A Fundemantal Idea of Mathematics Education. Springer.
- Arnon vd, (2014). APOS Theory, A Framework for Research and Curriculum Development in Mathematics Education, Springer.
- NCTM (2009). Focus in High School Mathematics, Resoning and Sense Making.
- Common Core State Standarts for School Mathematics, (2010).
- MEB, Matematik Dersi Öğretim Programları (1-5. sınıflar), (6-8. sınıflar), (9-12. sınıflar), 2005, 2011, 2013, 2017, 2018.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, uygulama önerisi hazırlama ve sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isikhan.ugurel@deu.edu.tr ve esra.bukova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 9 9
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.111111121
ÖK.211212222221122112
ÖK.31333111113
ÖK.4112112