DERS ADI

: MATEMATİK TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 4001 MATEMATİK TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ARAŞ.GÖR. BERNA TATAROĞLU TAŞDAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematik tarihinin matematik öğretimi için sahip olduğu potansiyeli fark edip matematiğin gelişimi, ilgili matematikçiler ve bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde sahip olduğu rolü anlamalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bazı matematiksel kavramların tarihsel gelişimini kavrayabilir.
2   Matematiğin çok kültürlü yapısını kavrayabilir.
3   Bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde matematiğin oynadığı rolü açıklayabilir.
4   Matematik tarihinde önemli matematikçileri tanır.
5   Matematik tarihini matematik öğretimi sürecinde kullanabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri ve önemi
2 Eski Mısır matematiği
3 Mezopotamya matematiği
4 Eski Babil ve Hint matematiği
5 Eski Yunan matematiği
6 Eski Yunan matematiği
7 Uzak Doğu matematiği
8 Ara Sınav
9 İslam Dünyası Matematikçileri
10 İslam Dünyası Matematikçileri
11 Çağdaş matematiğin doğuşu
12 Türkiye de Cumhuriyet Dönemi matematiği
13 Matematiksel kavramların tarihsel gelişimi
14 Matematiksel kavramların tarihsel gelişimi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Baki, A. (2014). Matematik Tarihi ve Felsefesi. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
- Burton, D. M. (2017). Matematik Tarihi Giriş (Çeviri), 1. Basım, Nobel Yaşam Yayınları, Ankara.
- Dönmez, A. (2005). Matematiğin Öyküsü ve Serüveni Ansiklopedisi (10 cilt). Toplumsal Dönüşüm Yayınları, İstanbul.
- Mankiewicz, R. (2000). Matematiğin Tarihi (Çeviri), Güncel Yayıncılık, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.tataroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 81

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1111551141111124111
ÖK.2111551141111124111
ÖK.3111551141111124111
ÖK.4111551141111124111
ÖK.5111553341111124111