DERS ADI

: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4027 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 ZORUNLU 2 6 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ARAŞ.GÖR. ZEKİYE ÖZGÜR

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının uygulama okullarındaki deneyimlerinin tartışılmasının yanı sıra, bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları ile öğretmen adaylarının matematik öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmaları ve alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme, öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetimi, ölçme-değerlendirme ve yansıtma becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alana özgü öğretim yöntem ve tekniklerini tanır ve değerlendirebilir.
2   Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapar ve değerlendirebilir.
3   Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirebilir ve uygulayabilir.
4   Öğretim ortamlarını hazırlayabilir ve yönetebilir.
5   Çeşitli ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak öğrenci öğrenmesini takip edebilir.
6   Öğretimle ilgili öz değerlendirme yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dönem planı, staj okullarına gidiş ve okulu tanıma
2 Ders gözlemleri ve değerlendirmeleri
3 Ders gözlemleri ve değerlendirmeleri; Sınıf yönetimi
4 Ders gözlemleri ve değerlendirmeleri; Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleri
5 Ders gözlemleri ve değerlendirmeleri; Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme ve uygulama
6 Grupla mikro-öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri
7 Grupla mikro-öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri
8 Ara Sınav
9 Ders gözlemleri ve değerlendirmeleri; Ölçme-değerlendirme yöntemleri
10 Ders gözlemleri ve değerlendirmeleri; Öğrenci çalışmalarını
11 Sınav sorusu hazırlama, uygulama ve analiz yapma
12 Bireysel mikro-öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri
13 Bireysel mikro-öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri
14 Bireysel mikro-öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fakülte-Okul İş birliği, YÖK/Dünya Bankası, Ankara 1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Mikro-öğretim, gözlem, tartışma, soru-yanıt, örnek olay incelemesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zekiye.ozgur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 6 78
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 3 4 12
Sunum Hazırlama 2 16 32
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15
ÖK.253554444343
ÖK.3355
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.6444444353