DERS ADI

: KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 4101 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BERNA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı değerler eğitimiyle ilgili temel kavram, kuram ve sorunları incelemek ve öğretmen adaylarının okulöncesi dönem eğitimi ve gelişiminde değerler eğitimine yönelik farkındalığını artırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler temel evrensel değerleri belirler ve tanımlar.
2   Öğrenciler ahlak ve kişilik gelişimini bilir ve etkinliklere entegre eder.
3   Öğrenciler okul öncesi eğitimde temel evrensel değerlerin ve eğitiminin önemini bilir
4   Öğrenciler okul öncesi çocuğu için evrensel değerler eğitimine yönelik evde ve okulda uygulanmak üzere etkinlikler geliştirir.
5   Öğrenciler ailelerin okul öncesi çocukluk döneminde temel evrensel değerlerin gelişimindeki önemini bilir ve ailelerin farkındalıklarını artırmak için etkinlikler düzenler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar
2 Değerler eğitimi: Tanımı, önemi ve amacı
3 Değerler eğitiminde farklı yaklaşımlar
4 Ahlaki değerler Eğitimi
5 Toplumsal değerler eğitimi
6 Bireysel değerler eğitimi
7 Ara sınav
8 Değerler eğitiminde ahlak ve karakter eğitiminin yeri: Ahlaki değerlerin gelişimine farklı yaklaşımlar
9 Evrensel değerler eğitimi programlarında kullanılan yöntemler
10 Okul öncesi dönemde evrensel değerler eğitimi yöntemleri
11 Okul öncesi eğitim programının değerler açısından uluslararası örneklerle karşılaştırılması
12 Okul öncesi dönemde değerler eğitiminde öğretmen ve okulun rolü
13 Okul öncesi dönem değerler eğitimi uygulamaları
14 Okul öncesi dönem değerler eğitimi uygulamaları
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Schiller, P. Bryant,T. (1998) The Values Book, Bestwille: Gryphon Hause, Maryland.
Tillman, D., Hsu, D. (2000) Living Values Activities For Children Ages 3-7, Deerfield Beach, Florida: Health Communication Inc.
Balat, Uyanık, G., Dağal, Balaban, A., (2006) Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri, Ankara: Kök Yayıncılık.
Dilmaç, B., İncanca Değerler Eğitimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Pighin G. (2005) Çocuklara Değer Aktarımı, (Kinder Werte geben-aber wie ) Çev. Ali Yaşar Gök. İzmir: İlya Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

70%derse katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.coker@deu.edu.tr
bernacoker@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15431
ÖK.25441
ÖK.35441
ÖK.45451
ÖK.55451