DERS ADI

: ÇOCUKLUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 5001 ÇOCUKLUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ DUYGU ÇETİNGÖZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Okulöncesi öğretmeni adaylarının, çocukta hareket gelişimi ve eğitiminin temelini oluşturan bilgileri öğrenmelerini, bu konuda becerilerini geliştirmelerini ve kullanmalarını sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hareket eğitiminde ilişkin bilgileri şekilde kavrama.
2   Motor gelişime ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
3   Özel gereksinimli çocuklarda hareket eğitimine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme
4   Hareket etkinliğini doğru bir şekilde planlayabilme.
5   Sportif oyunlara ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
6   Hareket eğitiminde değerlendirmeye ilişkin bilgileri kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hareket Eğitimine Giriş
2 Motor Gelişim
3 Hareket Eğitimi ve Oyunun Önemi, Amaçları ve Yararları. Sınıf İçi Oyun Bilgileri
4 Özel Gereksinimli Çocuklarda Hareket Eğitimi
5 Özel Gereksinimli Çocuklarda Hareket Eğitimi
6 Hareket etkinliği planlama
7 Hareket etkinliği planlama
8 Ara Sınav
9 Hareket etkinliği planlama
10 Sportif Oyunlar
11 Sportif Oyunlar
12 Sportif Oyunlar
13 Okul öncesi eğitim programında hareket etkinliği formatı ve etkinlik örnekleri
14 Hareket Eğitiminde Değerlendirme
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Duman, G. (2015). Okul öncesi dönemde beden eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık
AAHPERD (1999). Physical Best, Activity Guide. IIIinois: Human Kinetics.
Akandere, M. (2006). Eğitici okul oyunları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Amelia, T. Lee, M. Thomas, J. (2000). Physical Education For Children. Second Edition. IIIinois: Human Kinetics.
Aracı, H. (2004). Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi. Nobel: Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.cetingoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1552211
ÖK.2552211
ÖK.3552211
ÖK.4552211
ÖK.5552211
ÖK.6552211