DERS ADI

: PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ YAKLAŞIMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 1006 PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ YAKLAŞIMLARI ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ELİF BUĞRA KUZU DEMİR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; programlama öğretiminde kullanılabilecek oyun, drama gibi farklı yöntem ve tekniklere yönelik kuramsal bilgiler sunulması, programlama öğretiminde kullanılabilecek örnek oyun ve drama uygulaması geliştirme süreçlerinin uygulamalı olarak öğretilmesi, programlama öğretiminde blok tabanlı araçların kullanımına yönelik uygulamalı etkinliklerin yürütülmesi, programlama öğretiminde mobil uygulamaların kullanılabilirliğinin öğretilmesi ve öğrencilerin programlama becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımlara ilişkin kuramal bilgilerin sunulması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Programlama becerilerinin öğretilmesinde kullanılabilecek yöntem, teknik ve araçları açıklayabilecek
2   Programlama becerilerinin öğretilmesinde belirlenen yöntem, teknik ve araçlara uygun uygulamalar geliştirebilecek
3   Programlama öğretiminde mobil uygulamaların önemini kuramsal ve uygulama açısından tartışabilecek
4   Programlama becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri açıklayabilecek
5   Programlama alanında karşılasılan sorun durumlarını, uygun yöntem ve teknikleri belirleyerek çözebilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Programlama öğretimine giriş
2 Programlama öğretimi önündeki engeller ve çözüm önerileri
3 Programlama öğretiminde oyun yöntemi
4 Programlama öğretimine yönelik örnek bir oyun geliştirme
5 Programlama öğretiminde drama yöntemi
6 Programlama öğretimine yönelik örnek bir drama etkinliği geliştirme
7 Ara sınav
8 Blok tabanlı araçlar ile programlama öğretimi
9 Blok tabanlı araçlar ile programlama öğretimi uygulamaları
10 Metin tabanlı araçlar ile programlama öğretimi
11 Metin tabanlı araçlar ile programlama öğretimi uygulamaları
12 Programlama becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılabilecek araçlar ve yöntemler
13 Programlama öğretimine yönelik öğrenci uygulamalarının geliştirilmesi
14 Programlama öğretimine yönelik öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Beecher, K. (2017). Computational Thinking: A beginner's guide to problem-solving and programming. BCS, The Chartered Institute for IT.
Bennedsen, J., Caspersen, M. E., & Kölling, M. (Eds.). (2008). Reflections on the teaching of programming: Methods and implementations (Vol. 4821). Springer.
Krauss, J., & Prottsman, K. (2016). Computational Thinking and Coding for Every Student: The Teacher s Getting-Started Guide. Corwin Press.
Riley, D. D., & Hunt, K. A. (2014). Computational thinking for the modern problem solver. CRC press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, tartışma, öğrenci yansıtmaları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr.Öğr.Üyesi Elif Buğra Kuzu Demir
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160 Buca/İzmir/ Türkiye

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11351151111
ÖK.21255151112
ÖK.31251151111
ÖK.41351151112
ÖK.51255251111