Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ ELİF BUĞRA KUZU DEMİR |
Dersi Alan Birimler |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencilere; programlama öğretiminde kullanılabilecek oyun, drama gibi farklı yöntem ve tekniklere yönelik kuramsal bilgiler sunulması, programlama öğretiminde kullanılabilecek örnek oyun ve drama uygulaması geliştirme süreçlerinin uygulamalı olarak öğretilmesi, programlama öğretiminde blok tabanlı araçların kullanımına yönelik uygulamalı etkinliklerin yürütülmesi, programlama öğretiminde mobil uygulamaların kullanılabilirliğinin öğretilmesi ve öğrencilerin programlama becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımlara ilişkin kuramal bilgilerin sunulması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Beecher, K. (2017). Computational Thinking: A beginner's guide to problem-solving and programming. BCS, The Chartered Institute for IT. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ödev, tartışma, öğrenci yansıtmaları |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr.Öğr.Üyesi Elif Buğra Kuzu Demir |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|