DERS ADI

: AKADEMİK ALMANCA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 5009 AKADEMİK ALMANCA SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR KUTHAN KAHRAMANTÜRK

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Yabancı dil öğretimi alanına yönelik metin türlerinin ve özelliklerinin tanıtılması; akademik yazma ve okuma tekniklerinin incelenmesi ve uygulanması; akademik yazma sürecini planlama çalışmaları; akademik amaçlı Almanca dil becerilerinin geliştirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancı dil öğretimi alanına yönelik metin türlerini ve özelliklerini tanır.
2   Akademik Almanca yazma ve okuma teknikleri geliştirir.
3   Alan metnin türüne ve cümlenin anlamına göre doğru ve uygun kelimenin ve gramer yapısının seçimini yapabilir.
4   Farklı özel alanlarla ilgili Almanca akademik sözcük hazinesini geliştirir.
5   Akademik dinleme-anlama becerisi geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Almanca yabancı dil öğretimi alanına yönelik metin türleri ve özellikleri Alana özgü iletişim yöntem ve tekniklerinin kullanımı (Sunum)
2 Almanca yabancı dil öğretimi alanına yönelik sözcük ve kavramlar Alana özgü iletişim yöntem ve tekniklerinin kullanımı (Tartışma)
3 Almanca yabancı dil öğretimi alanına özgü tümce ve metin yapıları Alana özgü iletişim yöntem ve tekniklerinin kullanımı (Raporlama)
4 Almanca akademik metin yazma teknikleri Alana özgü sözlü ve yazılı düşünce üretme
5 Alana özgü dinleme-anlama teknikleri Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Alana özgü konuşma teknikleri
7 Yazılı metinleri okuyup anlayarak yeniden düzenleme ve özetleme
8 Ara Sınav
9 Alana özgü yazılı metin üretme
10 Alana özgü sözlü metin üretme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Bach, Elisabeth: Beispiele fachorientierten DaF-Unterrichts. In: Materialien Deutsch als Fremdsprache 63, Regensburg 2002, S.226-237.
Barth, Wolfgang: Stichwort Fachsprache. In: Bildungsarbeit in der Zweitsprache Deutsch, 1/1993, S. 29.
- Baumann, Klaus-Dieter: Fachsprachen und Fachsprachendidaktik. In: Bausch, Karl-Richard et al. (Hrsg.): Handbuch Fremdsprachenunterricht. 3., überarbeitete und erweiterte Auflage, Tübingen und Basel 1995, S. 332 338.
- Baumann, Klaus-Dieter: Integrative Fachtextlinguistik. Tübingen 1992.
- Fluck, Hans-Rüdiger: Didaktik der Fachsprachen. Aufgaben und Arbeitsfelder, Konzepte und Perspektiven im Sprachbereich Deutsch. Tübingen 1992.
- Fluck, Hans-Rüdiger: Fachsprachen. Einführung und Bibliographie. 5. Auflage, Stuttgart 1996.
- Fluck, Hans-Rüdiger: Fachdeutsch in Naturwissenschaft und Technik. Einführung in die Fachsprachen und die Didaktik/Methodik des fachorientierten Fremdsprachenunterrichts (Deutsch als Fremdsprache). 2., neubearbeitete Auflage, Heidelberg 1996.
- Jacobs, Eva-Maria / Knorr, Dagmar / Molitor-Lübbert, Sylvie (Hrsg.): Wissenschaftliche Textproduktion. Mit und ohne Computer. Frankfurt am Main 1995.
- Jahr, Silke: Zur Kohärenz von Fachtexten Erfahrungen aus dem fachsprachlichen Unterricht für Ausländer. In: Deutsch als Fremdsprache 4/1990, S. 236 240.
- Jahr, Silke: Das Verstehen von Fachtexten. Rezeption Kognition Applikation. (Forum für Fachsprachenforschung 34), Tübingen 1996.
- Kalverkämper, Hartwig/Baumann, Klaus-Dieter (Hrsg.): Fachliche Textsorten, Komponenten Relationen Strategien. Tübingen 1996.
- Kühn, Peter. Auswahlkriterien für Fach- und Sachtexte im Deutschunterricht. In: Deutsch als Fremdsprache. Ein internationales Handbuch. Hrsg. von Gerhard Helbig , Lutz Götze, Gert Henrici, Hans-Jürgen Krumm. 2. Halbband. Berlin, New York: de Gruyter 2001, 1262-1272.
- Leisen, Josef (Hrsg.): Methoden-Handbuch Deutschsprachiger Fachunterricht (DFU) Anregungen, Tipps und Hilfen für den Unterricht mit Nicht-Muttersprachlern im Fach. Loseblattwerk, inkl. Ordner und Register. Varus Verlag, Bonn 1999.
- Munsberg, Klaus: Fachsprachen. In: Henrici, Gert et al. (Hrsg.): Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen, Bd. 2. Baltmannsweiler 1994, S. 300 330.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Multimedyal anlatım, soru-yanıt, tartışma, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kuthan.kturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.135441421
ÖK.235441421
ÖK.335441421
ÖK.435441421
ÖK.535441421