DERS ADI

: TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
APD 5025 TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ARAŞ.GÖR. YAĞMUR SOYLU

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddet konularında farkındalık oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet arasındaki farkı tanımlayabilme
2   Toplumsal cinsiyet eşitsizliği içeren kendi değerlerini fark etme, anlama ve sorgulama becerisi kazanma
3   Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin bireyin duygu durumuna, davranışlarına ve sergilediği rol kalıplarına yansımalarını, kuşaklara aktarımını kavrama
4   Toplumsal cinsiyet eşitsizliği kaynaklı kadına yönelik şiddetin fark edilmesi
5   Kadına yönelik şiddeti, türlerini, nedenlerini açıklayabilme
6   Kadına yönelik şiddet olgusuna dair ülkemizdeki ve dünyadaki mevcut durumu analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve Dersin Tanıtılması
2 Toplumsal Cinsiyet Kavramı
3 Psikoloji Kuramları
4 Psikoloji Kuramları
5 Sosyoloji Kuramları
6 Feminist Kuramlar
7 Ara Sınav
8 Feminist Kuramlar
9 Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği Kaynaklı Kadına Yönelik Şiddet
10 Kadına Yönelik Şiddetin Tanımı, Nedenleri, Türleri ve Yaygınlığı
11 Kadına Yönelik Şiddetle Mücadelede Ulusal Eylem Planı
12 Ülkemizde Şiddet Mağdurlarının Başvurabileceği Mekanizmalar, Disiplinler Arası Sorumluluk
13 Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmesine Dair Kanunlar ve Yansımaları
14 Cinsel Taciz ve Cinsel Saldırı
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Lips, H. M. (2008). Sex & gender: An introduction (6th edition). NY: McGraw-Hill.
2. Paechter, C. (2007). Being boys being girls: Learning masculinities and feminities. NY: McGraw-Hill.
3. Dökmen, Z. Y. (2016). Toplumsal cinsiyet: Sosyal psikolojik açıklamalar. İstanbul: Remzi Kitabevi.
4. Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü (2018). Kadının Güçlenmesi Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2018-2023). Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yagmur.soylu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 6 1 6
Final sınavına hazırlık 13 1 13
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 2 5 10
final sınavı 1 1 1
vize sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111115151153
ÖK.21111111115151153
ÖK.31111211115151153
ÖK.41111211115151153
ÖK.51111211115151153
ÖK.61111211115151153