DERS ADI

: YAŞAM BOYU KARİYER GELİŞİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KPD 5039 YAŞAM BOYU KARİYER GELİŞİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin yaşam boyu kariyer gelişimi konusunda benimsenecek yaklaşımları ve yardım hizmetlerini öğrenmeleri ve uygulama becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Farklı yaş dönemlerine özgü kariyer gelişimi görevlerini bilmeleri
2   2. Farklı eğitim kademelerinde uygulanacak kariyer müdahalelerini bilmeleri
3   3. Endüstri kurumlarında uygulanacak kariyer müdahalelerini bilmeleri,
4   4. Kariyer gelişimi ile ilgili kuramları ve modelleri bilme
5   5. Kariyer gelişimi ile ilgili etik ve kültüre ilişkin stratejileri dikkate almaları
6   6. Kariyer gelişimini değerlendirmede geçerli ve güvenilir ölçme araçlarını kullanmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar
2 Kariyer Psikolojik danışmanlığı ve insan gelişimi
3 Gelişimsel kuramlar: Anasınıfından İlkokula
4 Ortaokul döneminde kariyer danışmanlığı
5 Lise: Geçiş Dönemi
6 Yükseköğretimde kariyer danışmanlığı
7 Ara sınav
8 Genç yetişkinlik: kariyer kimliğinin gelişmesi
9 Yetişkinlikte kariyer gelişimi
10 Yaşlılıkta kariyer değerlendirmesi
11 Kariyer danışmanlığında standardize testlerin kullanımı
12 Kariyer danışmanlığında öz değerlendirme
13 Kariyer danışmanlığında etik konular
14 Kültüre duyarlı kariyer danışmanlığı
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Niles, S. G. Ve Harris-Bowlbey, J. (2013). 21. Yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri. (Career Development Interventions In The 21st Century, 4. B.), Fidan Korkut Owen (Çev. Ed.), Ankara: Nobel
Sampson, J. P., Reardon, R. C., Peterson, G. W., Lenz, J. G. (2004). Career conseling & services. Canada: Thomson & Brooks/Cole
Zunker, V. G. (2002). Career counseling: Applied concepts of life planning. 6th ed. Canada: Thomson & Brooks/Cole

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, anlatım, sınıf içi alıştırmalar, kariyer ile ilgili ölçme araçlarının doldurulması, yazılı ödevler, küçük grup tartışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Uygulama 3 2 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 4 10 40
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111115155111
ÖK.21311113111155111
ÖK.31211111111135111
ÖK.41111111113135111
ÖK.51111111111525131
ÖK.61111111151115111