DERS ADI

: SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRK 5009 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR CANER KERİMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sınıfta yapılan eğitim öğretimin sonuçlarının değerlendirilmesini ve öğrencileri çok yönlü tanımayı sağlayacak araçları hazırlamayı ve kullanmayı öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimde kullanılan ölme araçlarını ve özelliklerini bilir
2   Geleneksel yaklaşıma dayalı araçların (yazılı, kısa cevaplı, doğru-yanlış, çoktan seçmeli vb. sınavlar) özelliklerini ve ne şekilde kullanılacağını bilir
3   Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçların (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öz değerlendirme vb) özelliklerini ve ne şekilde kullanılacağını bilir
4   Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususları kavrar.
5   Öğrenme çıktılarını etkili bir şekilde değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
2 2 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, hazırlanması, değerlendirilmesi
3 3 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Kısa cevaplı sınavlar, hazırlanması, değerlendirilmesi
4 4 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Doğru-yanlış tipi testler, hazırlanması, değerlendirilmesi
5 5 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Çoktan seçmeli testler, hazırlanması, değerlendirilmes
6 6 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Eşleştirmeli testler, hazırlanması, değerlendirilmesi
7 7 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Sözlü yoklamalar, uygulanması, değerlendirilmesi
8 8 Ara sınav
9 9 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme
10 10 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası
11 11 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: ,Araştırma kâğıtları, araştırma projeleri
12 12 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri
13 13 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
14 14 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
15 15 Dönem sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Baykul, Y. (2010). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulması. Ankara: Pegem Akademi Yay.
2. Berberoğlu, G. (2006). Sınıf İçi Ölçme Değerlendirme Teknikleri. Ankara: Morpa Kültür Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, işbirlikli öğrenme yöntemleri, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

caner.kerimoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11111111143511
ÖK.21111111144511
ÖK.31111111135511
ÖK.42311111112545
ÖK.52211111113545