DERS ADI

: ANASANAT ATÖLYE 1(RESİM)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 2001 ANASANAT ATÖLYE 1(RESİM) SEÇMELİ 1 4 0 4

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT TUBA GÜLTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sanat tarihinin önemli ustaları ve yapıtları doğrultusunda; kompozisyon elemanlarının araştırılarak, kopya, desen, lavi, akromatik lavi eskizler oluşturma, gerçekçi ifade yollarından birini kullanma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Rengi bir tasarım elemanı olarak kullanabilme.
2   Tuval üzerine reprodüksiyondan birebir kopya çalışabilme.
3   Uygun tuval hazırlayabilme.
4   Sanatçının renk kurgusunu, kullandığı rengin değer ve derecelerini birebir uygulayabilme.
5   Sanatçının tekniğini birebir uygulayabilme.
6   50x70 (ve üzeri) tuval üzerine kompozisyon kurabilme ve seçtiği gerçekçilik anlayışı ile yağlıboya çalışabilme.
7   Verilen bir konu üzerine araştırma yapabilme ve dosya hazırlayabilme.
8   Araştırmasını bir seminerle sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tasarım elemanı olarak renk ve kullanımını Sanat yapıtları yoluyla inceleme.
2 Yararlanılabilecek ustalar ve araştırma konularının verilerek ilgili yapıtları çözümleme. Sanatçı yapıtlarının karakalem, guvaş ve lavi ile analiz Yararlanılabilecek ustaları araştırma, kopya yapacağı sanatçıyı seçme. Sanat tarihsel süreç içindeki yerini bilme. Sanatçıya bilgi dosyası hazırlama. Sanatçının bir yapıtını birebir kopya için uygun tuval hazırlama.
3 Tuval üzerine reprodüksiyondan birebir kopya çalışma.
4 Sanatçının renk kurgusunu, kullandığı rengin değer ve derecelerini birebir uygulama.
5 Sanatçının tekniğini birebir uygulama.
6 Sanatçı kopyasını tamamlama ve bilgi dosyasını seminerle sunma.
7 Gerçekçilik, foto gerçek ve hiper gerçekçilik üzerine araştırma yapma. Seçtiği gerçek anlayışlarından biri ile düzenekten; objelerin renklerini ve moleküler yapılarını tuval üzerine yağlıboya ile çalışma. Kompozisyon için desen ve lavi eskizlerini hazırlama.
8 vize
9 50x70 (ve üzeri) tuval üzerine kompozisyonu kurma birebir renkte seçtiği gerçek anlayışı ile yağlıboya uygulama.
10 Kompozisyonu moleküler yapılarına uygun olarak seçtiği gerçek anlayışı ile yağlıboya uygulama.
11 Sanatçı ve üslubu konulu araştırma yapma. Tasarım eleman ve ilkelerini kullanarak; düzenek konulu özgün ifade diliyle tuval üzerine yağlıboya çalışma için taslak ve eskiz hazırlama.
12 Düzenek konulu özgün ifade dili ve kendi renk kurgusuyla tuval üzerine yağlıboya çalışma.
13 Düzenek konulu özgün ifade dili ve kendi renk kurgusuyla tuval üzerine yağlıboya çalışma.
14 Düzenek konulu özgün ifade dili ve kendi renk kurgusuyla tuval üzerine çalışmasını tamamlama. Sanatçı ve üslubu konusundaki bilgilerini ifade etme.
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

limitsiz

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Yaparak öğrenme
2. İşbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Anasanat Atölye dersini Resim olarak seçen öğrencilere, Seçmeli Sanat Atölye derslerinin en az bir yarıyıllık kısmında Heykel dersi zorunlu olarak seçilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.gultekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.111111111111
ÖK.211111111111
ÖK.311111111111
ÖK.411111111111
ÖK.511111111111
ÖK.611111111111
ÖK.711111111111
ÖK.811111111111