DERS ADI

: TEKNOLOJİ VE EDEBİYAT

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2014 TEKNOLOJİ VE EDEBİYAT SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ HATİCE NURAY ÖNDER

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere, yazının yalnızca kendi içinde değerlendirilemeyeceğini, içinde bulunduğu toplumun bilim ve teknoloji düzeyi ile yakından ilişkili olduğunu anlatmak ve yazın ve teknoloji arasındaki ilişkiyi örnek metin ve filmler üzerinden dönemselliği içinde tartışmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilim ve teknoloji ile ilgili temel kavramları ve literatürü öğrenme;
2   Bilim, teknoloji ve sanat arasındaki ilişkiyi kavrama;
3   Yazınsal metinleri dönemi belirleyen teknolojik özelliklerle ilişkilendirme;
4   Teknolojinin kültür üzerindeki etkilerini metinler üzerinde saptayabilme;
5   Popüler kültür ve teknolojinin yazında yansıma biçimlerini kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Tartışma
2 Erken dönem örnekler: Selections from The Autobiography of Benjamin Franklin (bilim üzerine yazılar) Okuma ve Tartışma
3 Frankenstein, Mary Shelley Okuma ve Tartışma
4 Hartmann the Anarchist; Or, the Doom of the Great City, Edward Douglas Fawcett Okuma ve Tartışma
5 The Mythical Man-Month: Essays on Software Engineering, Frederick P. Brooks Okuma ve Tartışma
6 Arrowsmith, Sinclair Lewis Okuma ve Tartışma
7 Player Piano: A Novel, Kurt Vonnegutt Okuma ve Tartışma
8 Ara Sınav
9 Sibernetik üzerine seçme yazılar Okuma ve Tartışma
10 Technohorrors: Darwin's Children, Greg Bear Okuma ve Tartışma
11 Greg Bear'ın Toplu Öyküleri'nden seçme öyküler Okuma ve Tartışma
12 Darwin's Radio, Greg Bear Okuma ve Tartışma
13 Retrotech: On Stranger Tides, Tim Powers Okuma ve Tartışma
14 Genel Değerlendirme Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders içeriği bölümünde belirtilen kaynaklar birincil kaynak olarak kullanılacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

* Dersler, konunun temel kavramlarının öğrenilmesinden sonra bu kavramların tartışılması üzerine kurulmuştur. Daha sonraki aşamalarda sınıf içi tartışmalarla bu kavramlar pekiştirilir. Bu aşamada, öğrencilerin katılımları çok önemlidir.
* Dersler, Amerika ile ilgili görsel malzeme ile zenginleştirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

* Öğrencilere öğrendikleri kavramlarlar ilgili sorular sorulacaktır.
* Öğrencilerin çıkarım yapmaları özendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Bu ders sonunda öğrenciler:
1. Bilim, teknoloji, sanat arasındaki ilişkileri tartışabilecek;
2. Dönemin teknolojik ve bilimsel özelliklerini metinlerde inceleyebilecek;
3. Disiplinler arası düşünme yetisi kazanacak;
4. Popüler kültür ve teknolojinin yazında yansıma biçimlerini kavrayacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

* Derse %70 katılım zorunludur.
* Öğrencilerin derse ilgili haftanın metnini okumuş ve tartışmaya hazır gelmeleri gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14433
ÖK.243
ÖK.343
ÖK.45
ÖK.55