DERS ADI

: SİBERKÜLTÜR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 4032 SİBERKÜLTÜR SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Ders Sibernetic ve kültür ilişkisini Amerikan kültür ve edebiyatı alanı anlam örgüsü içinde irdeleyen akademik nitelikli teorik, felsefi metinler öncelikli olmak üzere, Siberkültür alanı ile ilgili belgesel, kısa hikâye, roman ve film olacak şekilde metin çeşitliliğini de esas alarak, alanı en güncel hali ile öğrenciye tanıtmayı amaçlar. Derslik ortamının teknik koşulları ölçüsünde internet erişimi ile de etkileşimli çalışmalarda bulunmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci Siberkültür hakkında alan bilgisi edinir, terim öğrenir.
2   öğrenci Siberkültür hakkında yazınsal, görsel ve işitsel içerikli çeşitli metinleri (kısa hikaye roman, film, belgesel)okuyup izleyerek, dinleyerek tanır.
3   öğrenci Siberkültür hakkında öğrendiği terim ve kavramlar ile ilgili hatırlama becerilerini geliştirir.
4   öğrenci okuduğu teorik metinler ve kendi ilgisi doğrultusundaki bir konuyu sentezleyecek şekilde akademik yazım kurallarına uygun (MLA) ödev hazırlar ve sınıfta sunum gerçekleştirir.(dersin bu şekilde işlenebilmesi dersteki katılımcı öğrenci sayısının en fazla 25 olması halinde en uygundur)
5   öğrenci derse ek olarak dersin hocası tarafından hazırlanan blog sayfası ve benzer online paylaşım formatları aracılığı ile alanda edinmiş olduğu bilginin çeşitli uygulama alanlarını tanır. Böylelikle ders içinde konu ile ilgili bilgiye ulaşımda da süreklilik sağlanmış olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 David Bell, Barbara Kennedy Approaching cyberculture Siberkültüre bakış Dersin konusu ve yapısı ile ilgili genel tanıtım sunum
2 popüler Siberkültür Alan ile ilgili metin okuma -Belgesel izleme-tartışma
3 Siberkültürler Alan ile ilgili metin okuma -Belgesel izleme- tartışma
4 Siberfeminism Sunum--Alan ile ilgili metin okuma tartışma
5 Siberfeminisms --devam Sunum--Alan ile ilgili metin okuma tartışma
6 Siberbedenler Sunum--Alan ile ilgili metin okuma tartışma
7 Post (Syber) bedenler Sunum--Alan ile ilgili metin okuma Belgesel izleme- film bölümleri izleme tartışma tartışma
8 Arasınav Sunum--Alan ile ilgili metin okuma tartışma
9 Siber mekânın ölçeklenmesi Sunum--Alan ile ilgili metin okuma tartışma
10 Siberkolonizasyon Sunum--Alan ile ilgili metin okuma tartışma
11 Siberkültürde yeni yaklaşimlar ve üç boyut. Sunum--Alan ile ilgili metin okuma tartışma
12 Simülasyon ve bilgisayar oyunları Sunum--Alan ile ilgili metin okuma Belgesel izleme- film bölümleri izleme tartışma tartışma
13 İnternette yeni anlam arayışları Sunum--Alan ile ilgili metin okuma Belgesel izleme- film bölümleri izleme tartışma tartışma
14 Genel Değelendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

David Bell, Barbara Kennedy, The Cybercultres Reader (2000) ve en son yayınlanan seçme makaleler.
Çeşitli Görsel içerikli belgesel, film vb.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler:
1. Her ders için seçilen okuma metni veya görsel nitelikli belgesel, o dersin inceleme metnidir.
Okuma metni ve önemi hakkında öğrenciye bilgi aktarımı sağlanır. Bu amaçla sözlü bilgi aktarımı; power point sunumu; tahtanın kullanımı ve veya okuma metni dersten önce öğrenciye sağlanır.
2. Ders içeriğini oluşturan okuma materyali online ortamda dersin blog (internet) sayfası aracılığı ile öğrenciye önceden duyurulur, ve gereken ön hazırlığın yapılması sağlanır.
3. Dersi içeriği ile ilgili görsel nitelikli belgesel ders sırasında uygun aralıklarla durdurularak, öğrencinin konu ile ilgili materyali duyması, görmesi ve gereken terimleri, deyimleri yeni kelimeleri tanımaları ve öğrenmeleri sağlanır.
Bilgisayar Uygulamaları:
Ders için oluşturulan blog sayfası ilgili ders materyalinin paylaşımı ve ders ile ilgili duyuruların öğrenciye eriştirildiği bir ortamdır. Bu ortam üzerinden öğrencinin derste incelenen yazılı ve görsel metinlere ders dışı zamanlarda da erişmesi sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav: Ara sınav test şeklinde olup, çoktan seçmeli, boşluk doldurma, ve açık uçlu olmak üzere üç kategoride öğrenciye aktarılmış olan bilgilerin anlaşılma, tanıma ve hatırlanma düzeyini belirler.
Final: Finalin bir bölümü gerektiğinde test şeklinde olup, çoktan seçmeli, boşluk doldurma, ve açık uçlu olmak üzere üç kategoride öğrenciye aktarılmış olan bilgilerin anlaşılma, tanıma ve hatırlanma düzeyini belirler./
Veya uygun görüldüğünde final sınavı öğrencinin derste okumuş olduğu teorik metinler ve ilgisi doğrultusundaki bir konuyu sentezleyecek şekilde akademik yazım kuralları ölçüsünde (MLA) ödev hazırlaması şeklinde de gerçekleşebilir.

Değerlendirme Kriteri

1. İlgili test sınavlarında çoktan seçmeli bölümde yanıtlar sabittir.
2. Bu bölümde doğru ve doğruya en yakın cevap doğru kabul edilir. Doğru yanıt 2 puan değerinde ise; doğruya en yakın cevap 1 puan olarak kabul edilir.
3. Açık uçlu soru bölümünde ise öğrenciden bir tanımı en doğru şekilde hatırlayıp derste öğrendiği şekli ile sebep sonuç ilişkileri içinde yeniden hatırlaması ve gerekli terim ve kavramları bildiğini göstermesi beklenir. Doğru yanıt 2 puan değerinde ise; doğruya en yakın cevap 1 puan olarak kabul edilir.
4. Test soruları her bir sınav için o ara sınava kadar işlenen konular ile orantılı olarak ve öğrencinin verilen sürede yanıtlayabileceği soru miktarı düşünülerek hazırlanır.
Final sınavını takiben gerekli görüldüğü takdirde 70 ortalama olacak şekilde çan eğrisi hesaplanır. Bu işlem için DEÜ Oracle otomatik not hesaplama siteminden faydalanılır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrenci her derse hazırlıklı olarak katılmak ve derslerin &70 ine devam etmek zorundadır.
2. Ders ile ilgili olarak öğrenciden hazırlaması beklenen ödevlerin MLA yazım kurallarına ve akademik etik anlayışa uygun olması beklenir.
3. Geç getirilen ödevler önceden belirlenen oranda düşük not üzerinden değerlendirilir.
4. Derse devamdan muaf olan öğrencinin aynı akademik yarıyılın ders içeriğinden haberdar olması beklenir.
5. Öğrencilerin akademik etik kurallara uyması beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 13 13
Sunum Hazırlama 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.25555555555
ÖK.35555555
ÖK.455555555
ÖK.55