DERS ADI

: ELEKTROMANYETİK TEORİ II **,++

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PHY 3106 ELEKTROMANYETİK TEORİ II **,++ SEÇMELİ 2 2 0 7

Dersi Veren Birim

Fizik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR SERPİL ŞAKİROĞLU

Dersi Alan Birimler

Fizik (İ.Ö)
Fizik

Dersin Amacı

Öğrenciye elektrostatik ve manyetostatik temel bigisini, elektrodinamiğin temel kavramlarını kapsamlı bir şekilde kazandırma; elektrodinamik alanında kavramsal anlayışı ve problem-çözme becerisini geliştirme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Madde içinde manyetik alanın özelliklerini tanımlayabilme
2   Maxwell denklemlerini açıklayabilme ve uygulayabilme
3   dielektrik sınırlarında dalgaların yansıma ve geçme katsayılarını hesaplayabilme
4   zamana-bağlı yük-akım dağılımlarını içeren basit problemler için gecikmeli potansiyelleri ve elektrik ile manyetik alanları çözebilme
5   hareket eden nokta yükler için Lienard-Wiechert potansiyellerini türetebilme
6   elektrodinamik alanında ileri düzeyde problem-çözme becerisini geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Madde içinde manyetik alan: Manyetizasyon, manyetize olmuş objelerin alanı
2 H alanı, lineer ve nonlineer ortam
3 Elektrdinamik: Elektromotor gücü, elektromanyetik indüksiyon
4 Maxwell denklemleri
5 Yük, enerji ve momentum için korunum yasaları
6 Elektromanyetik dalgalar: Bir boyutta dalgalar
7 Vakumda elektromanyetik dalgalar
8 Arasınav
9 Madde içinde elektromanyetik dalgalar
10 Absorbsiyon ve dispersiyon, kılavuz dalgaları
11 Potansiyel ve alanlar: Potansiyel formülasyonu
12 Potansiyel ve alanlar:nokta yükler ve sürekli yük dağılımları
13 Radyasyon: Elektrik ve manyetik dipol radyasyonu
14 Noktasal yüklerin radyasyon gücü, radyasyon reaksiyonu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak
David Griffiths (1999), Introduction to Electrodynamics 3rd ed., Prentice Hall

Referanslar:
1. John D. Jackson (1962), Classical Electrodynamics, 3rd ed., John Wiley
2. Walter Greiner (1998), Classical electrodynamics, Springer-Verlag

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. Soru-Yanıt Tekniği
3. Tartışma Yöntemi
4. Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Arasınavlar, öğrencinin dönem içi başarısı olarak değerlendirilir.
2. Bitirme sınavı arasınavların başarısına eklenerek dönem sonu başarı belirlenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Öğretim üyesinin pratik quiz yapma hakkı vardır. Quiz'lerin sonuçları doğrudan sınav sonuçlarına eklenecektir.
3. Ara sınava katılmayan öğrenciler final sınavına alınmazlar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serpil.sakiroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155533
ÖK.255533
ÖK.355533
ÖK.455533
ÖK.555533
ÖK.655533