DERS ADI

: SÜPERİLETKENLİĞE GİRİŞ *

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FİZ 4130 SÜPERİLETKENLİĞE GİRİŞ * SEÇMELİ 2 2 0 7

Dersi Veren Birim

Fizik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR KEMAL KOCABAŞ

Dersi Alan Birimler

Fizik (İ.Ö)
Fizik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı fizik lisans öğrencilerini elektriksel iletkenlik ve süperiletkenlik
kavramlarını, Süperiletkenlerin tarihsel gelişimini, süperiletkenlerin temel
özelliklerini, manyetik alanın süperiletkenliğe etkisini, süperiletkenlik teorilerini
kavrayabilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Süperiletkenlikle ilgili temel kavramları tanımlayabilme
2   Süperiletkenliğin teorilerini kavrayabilme
3   Süperiletkenliğin teorilerini kavrayabilme
4   Süperiletkenliğin tarihsel gelişimini kavrayabilme
5   Süperiletkenliğin uygulama alanlarını kavrayabilme
6   Süperiletkenlerin temel özelliklerini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kristal yapıların temel özellikleri
2 İletkenlik Teorilerine Giriş
3 Elektriksel iletkenliğin temel özellikleri ve büyüklükleri
4 Süperiletkenliğin keşfi ve tarihçesi
5 Meissner Olayı
6 Klasik London Teorisi ve nüfuz derinliği
7 Arasınav
8 Süperiletkenliğin Manyetik Özellikleri
9 I. ve II. Tip Süperiletkenler ve Özellikleri
10 Eşuyum Uzunluğu ve Ginzburg Landau Paremetreleri
11 Süperiletkenliğin Mikroskopik Teorisi: BCS
12 Süperiletkenliğin Termodinamik Özellikleri
13 Süperiletkenliğin Mekanik Özellikleri
14 Josephson Olayı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Poole C.P., Farach, H.& Creswick, R. J.: Superconductivity, Academic Pres (1995)
2.Micheal Tinkham: Introduction to Superconductivity, McGraw- Hill,Inc, Academic Pres
(1995)
3. Lannie K. Tran, New Research on Superconductivity and Magnetism, Nova Science
Publishers, (2007)
4. Carl S. Winslow, New Topics in Josephson Junction and Superconductivity Research,
Nova Science Publishers, (2007)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Düz Anlatım
2. Soru-yanıt
3. Tartışma
4. Problem çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 Q Quiz
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + Q * 0.10 + FN * 0.50
5
6


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan
alınacak notlar vize veya final sınavı notlarına eklenecektir.
4. Öğretim üyesi süperiletkenlik laboratuarında öğrencilere uygulamaya yönelik deneysel
çalışma yaptırır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kemal.kocabas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 2 14 28
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.154
ÖK.25
ÖK.3534
ÖK.45
ÖK.5553
ÖK.6544