DERS ADI

: NÜKLEER FİZİK II ++

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PHY 4106 NÜKLEER FİZİK II ++ SEÇMELİ 2 2 0 7

Dersi Veren Birim

Fizik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR SAİME ELA KERMAN

Dersi Alan Birimler

Fizik (İ.Ö)
Fizik

Dersin Amacı

Nükleer ve parçacık fiziğini içeren temel fikir ve ilkeleri doğru ve özlü bir şekilde vermek. Buna ilaveten, parçacık fiziği ile ilgili bilgi birikimini sağlamak. Ayrıca nükleer fizik ve parçacık fiziği alanlarında çalışma yapacak olan öğrenciler için, fiziksel bir zemin oluşturmak. Öncelikle nükleer reaksiyonlar verilir ardından nükleer fiziğin uygulamaları ele alınır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nükleer reaksiyonları öğrenebilme ve ilgili deneysel sonuçları yorumlayabilme
2   Nükleer spin ve momentlerle ilgili hesapları yapabilme
3   Mezon fiziği ile ilgili yöntemleri öğrenebilme
4   Parçacık fiziği ile ilgili yöntemleri öğrenebilme ve parçacık fiziğindeki teorilerle ilgili deneysel sonuçları yorumlayabilme
5   Nükleer ve parçacık fiziği ile ilgili güncel araştırmalara yönelik çalışmaları takip edebilmesi için referans sağlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nükleer Reaksiyonlar
2 Nükleer Reaksiyonlar
3 Nötron Fiziği
4 Nükleer Fisyon
5 Nükleer Fisyon
6 Nükleer Füzyon
7 Hızlandırıcılar
8 Arasınav
9 Nükleer Spin ve Momentler
10 Mezon Fiziği
11 Mezon Fiziği
12 Parçacık Fiziğine Giriş
13 Parçacık Fiziği
14 Nükleer Fiziğin Uygulamaları
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Kenneth S. Krane (1988), " Introductory Nuclear Physics ", John Wiley & Sons, Inc.
Yardımcı Kaynaklar:
1. R. J. Blin-Stoyle , (1991), " Nuclear and Particle Physics ", Published by Chapman & Hall; 1st Edition ISBN 0-412-38320-9; ISBN 0-442-30843-4.
2. D. Halliday, (1957) , " Introductory Nuclear Physics ", John Wiley & Sons, Inc.; 2nd Edition.
3. E. Segre, (1977) , " Nuclei and Particles ", The Benjamin / Cummings Publishing Company, Inc.; 2nd Edition.
4. E. Segre, G. C. Hanna, M. Deutsch and O. Kofoed-Hansen, E. M. McMillan (1959), " Experimental nuclear Physics ", John Wiley & Sons, Inc.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri:

1. Sözlü anlatım
2. Soru-Yanıt Tekniği
3. Tartışma Yöntemi
4. Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5
6


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Devam Mecburiyeti, Ödev ve Sınavlarda başarılı olmak

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencilerin ara sınav ve ödevleri dönem içi başarıları olarak alınır.
2. Dönem sonu klasik sınavı, dönem içi başarıya eklenerek, öğrencinin başarısı saptanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Ara sınavlara katılmayan ve ödevleri düzenli yapmayan öğrenciler, final sınavına alınmazlar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

saime.kerman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10: 00 - 12: 00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Ödev Hazırlama 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 185

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555344
ÖK.2555344
ÖK.3555344
ÖK.4555344
ÖK.5555344