DERS ADI

: TEKNİK İNGİLİZCE I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAT 1011 TEKNİK İNGİLİZCE I ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Matematik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SEDEF KARAKILIÇ

Dersi Alan Birimler

Matematik (İ.Ö)
Matematik

Dersin Amacı

Bu ders Matematikte İngilizce kullanmak için temel bilgileri geliştirmeyi amaçlar. Ayrıca, güzel matematik yapmak ve yazmak için bir düşünme biçimi ortaya koyar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik terimlerini tanımlayabilmek
2   İspat metotlarını tarif edebilmek
3   Matematiksel ifadeleri sınıflandırabilmek
4   Bir matematiksel ifadeyi çeşitli yollarla yazabilmek
5   matematiksel argümanları uygun yapıda ve notasyonlarla yazabilmek
6   Matematiği iyi bir şekilde yazabilmek
7   iyi ve dikkatli düşünebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriği, Eratosthenes in dünyanın çevresini hesaplaması, Pisagor Teoremi `nin çeşitli ispatları ve Pisagor üçlüleri Ders notları
2 Teorem, öncü teorem, sonuç, küçük sonuç, sanı nedir Bazı meşhur örnekler. Ch3. in Handbook of Writing for Mathematical Sciences
3 Bazı matematiksel terimlerin tanımları. Yunan alfabesi, semboller ve notasyonlar Ch3. in Handbook of Writing for Mathematical Sciences
4 İyi ve kötü matematiksel yazım örenkleri Ch3. in Handbook of Writing for Mathematical Sciences
5 İngilizcenin kullanımı:Aktiflik ve pasiflik, tutarlılık, sıfat-fiiller, farklılıklar. Ch4. in Handbook of Writing for Mathematical Sciences
6 İngilizcenin kullanımı: ise yazımı, tire ile ayırma, bağlaçlar, yanlış ve belirsiz kullanılmış kelimeler. Ch4. in Handbook of Writing for Mathematical Sciences
7 İngilizcenin kullanımı: Kullanılmaması gereken kelimeler, paragraflar, noktalama işaretleri, basitleştirme. Ch4. in Handbook of Writing for Mathematical Sciences
8 Matematik nasıl yazılır Bazı kurallar ve örnekler: Pisagor Teoremi, Kosinüs ve Sinüs Teoremi, ikinci dereceden formül. Ch3-4 in How to Think Like a Mathematician
9 Ara sınav
10 Nasıl mantıksal düşünülür: İfadeler, gerektirmeler, gerektirmeleri yazmanın on yolu. Ch6-7 in How to Think Like a Mathematician
11 Nasıl mantıksal düşünülür: Gerektirmelerler ilgili ince notalar, ters ve denklik, evrensel ve varlıksal nitelemeler. Ch8-11 in How to Think Like a Mathematician, Ch3 in Mathematical Writing
12 Nasıl mantıksal düşünülür: Örnekler, ters örnekler, mantığın özeti. Ch12-13 in How to Think Like a Mathematician
13 Tanımlar. Tanım okurken üzerinde durulması gerekenler. Ch14-15 in How to Think Like a Mathematician
14 Teoremler ve ispatlar. Teorem ve ispat okurken üzerinde durulması gerekenler. Ch16-18 in How to Think Like a Mathematician

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Kevin Houston, How to Think Like a Mathematician, A Companion to Undergraduate Mathematics, Cambridge University Press 2009.
Yardımcı kaynaklar:
1. Joseph Rotman, Journey into Mathematics, An Introduction to Proofs, Dover edition reprint 2007
2. Nicholas J. Higham, Handbook of Writing for Mathematical Sciences, SIAM 1997.
3. Franco Vivaldi, Mathematical Writing An Undergraduate Course, The University of London 2011.
Referanslar:
David Darling, The Universal Book of Mathematics From Abracadabra to Zeno s Paradoxes, John Wiley & Sons, 2004.
Diğer ders materyalleri: Notlar dağıtılacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze ve sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1.Vize
2 VZ2 2.Vize
3 FN Final
4 BNS BNS VZ1 * 0.30 + VZ2 * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ1 * 0.30 + VZ2 * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

5 quiz = Vize2

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.oruc@deu.edu.tr Tel: (232) 30 18577

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Preparation for quiz etc. 5 3 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Final Sınavı 1 2,5 3
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 5 0,5 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.35
ÖK.435
ÖK.53543
ÖK.64453
ÖK.7433