DERS ADI

: TEKNİK İNGİLİZCE II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAT 1012 TEKNİK İNGİLİZCE II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SEDEF KARAKILIÇ

Dersi Alan Birimler

Matematik (İ.Ö)
Matematik

Dersin Amacı

Bu ders, kolaylaştırılmış sayılar teorisini, matematik tarihini, matematik terimlerini tanımlamayı ve matematik ile ilgili okuma parçalarını kullanarak matematiksel düşünmeyi ve iyi matematik yazabilmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İspat metotlarını tarif edebilmek
2   Matematiksel terimleri tanımlayabilmek
3   Matematiksel argümanları uygun yapıda ve notasyonlarla yazabilmek
4   Tünevarımı uygulayabilmek
5   İyi ve dikkatli düşünebilmek
6   Matematiğin tarihsel gelişimini yazabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yabancı dil olarak ingilizce: İngilizce düşünme, okuma ve diğer yazıları analiz etme. Makaleler, kelimeleri ve cümleleri birleştirme. Ch5. in Handbook of Writing for Mathematical Sciences
2 Yabancı dil olarak ingilizce: Heceleme, basitleştirme, sözlük kullanımı, noktalama işaretleri, daha fazla okuma. Ch5. in Handbook of Writing for Mathematical Sciences
3 İspat teknikleri; direkt metot. Bazı yaygın hatalar Ch4, Sect20-21 in How to Think Like a Mathematician
4 İspat teknikleri; durumlara ayırma Ch22 in How to Think Like a Mathematician
5 İspat teknikleri; çelişkiden ispat Ch23 in How to Think Like a Mathematician
6 İspat teknikleri; tümevarım Ch24 in How to Think Like a Mathematician
7 İspat teknikleri: Tümevarımda ileri teknikler, karşıt-tersten ispat Ch25-26 in How to Think Like a Mathematician
8 Kötü hatalar, örnekler ve kanıtlar, kötü tanımlar, ve gösterimler Ch9 in Mathematical Writing
9 Ara sınav
10 Başlıca sözlük terimleri Ch2 in Mathematical Writing
11 Başlıca sözlük terimleri Ch2 in Mathematical Writing
12 Seçilmiş bazı matematiksel terimlerin tanımı. Denklemler ve cebirin tarihi. Encyclopedia of Mathematics p.9-10
13 Altın oran Lecture notes
14 Kronoloji Encyclopedia of Mathematics p.539-545

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Joseph Silverman, A Friendly Introduction to Number Theory Third Edition - ISBN: 0-13-186137-9, Pearson Prentice Hall 2006..
Yardımcı kaynaklar:
1. James Tanton, Encyclopedia of Mathematics, ISBN 0-8160-5124-0, Facts on Science Library NY 2005.
2. The history of Mathematics archive,
http://www-history.mcs.st-and.ac.uk/index.html
Referanslar:
David Darling, The Universal Book of MathematicsFrom Abracadabra to Zeno s Paradoxes, John Wiley & Sons, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze ve sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1.Vize
2 VZ2 2.Vize
3 FN Final
4 BNS BNS VZ1 * 0.30 + VZ2 * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ1 * 0.30 + VZ2 * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

5 quiz = 1 vize

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-mail: halil.oruc@deu.edu.tr Tel: (232) 30 18577

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 5 1,5 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 17 17
Final Sınavı 1 2,5 3
Vize Sınavı 1 2,5 3
Diğer Kısa Sınav 5 0,5 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.145
ÖK.243353
ÖK.334433433
ÖK.4344334433
ÖK.534433453
ÖK.6435