DERS ADI

: R İSTATİSTİKSEL PROGRAMLAMA DİLİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İST 2050 R İSTATİSTİKSEL PROGRAMLAMA DİLİ ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

İstatistik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ENGİN YILDIZTEPE

Dersi Alan Birimler

İstatistik (İ.Ö)
İstatistik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı lisans öğrencilerinin istatistiksel programlama ve grafikler için R kullanabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   R programlama dilinin söz dizimi kurallarını tanımlayabilme,
2   Farklı veri tiplerini uygun olarak kullanabilme,
3   Verileri görselleştirme ve grafikler için uygun fonksiyonları kullanabilme
4   Kontrol yapılarını kullanabilme
5   İstatistiksel yöntemler için fonksiyonlar oluşturabilme
6   R fonksiyonlarını kullanarak temel istatistiksel analizleri yapabilme
7   R ile bir Monte Carlo benzetim çalışması yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 R ortamı, Veri yapıları, vector, logical vector, factor
2 Veri yapıları; matrix, data.frame, list, array
3 Veri alış-verişi, veri manipülasyonu
4 Hazır fonksiyonlar, matematik, tanımlayıcı istatistik, metin fonksiyonları
5 Temel grafik fonksiyonları
6 Olasılık ve dağılımlar
7 Rassal veri, yoğunluk ve dağılım fonksiyonları
8 Kontrol yapıları, koşullu ifadeler, seçme ve eşleştirme
9 Kontrol yapıları, Döngüler, vektörel hesaplamalar, apply ailesi
10 Fonksiyonlar, kullanıcı tanımlı fonksiyonlar, kapsam, değişkenler, argümanlar
11 Hata ayıklama ve sürdürme
12 İleri grafikler; lattice paketi, ggplot2 paketi
13 Monte Carlo benzetim çalışması
14 R paketi geliştirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Braun W.J., Murdoch D.J., A First Course in Statistical Programming with R, Cambridge, 2009.
2. Matloff N., The Art of R programming, 2011.
Yardımcı kaynaklar:
1. Jones, O., Maillardet, R., & Robinson, A. (2014). Introduction to scientific programming and simulation using R. CRC Press.
2. Kabacoff, R. (2011). R in Action: Data Analysis and Graphics with R. Manning Publications Co.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, ödev, örnekler ve bilgisayar laboratuvarında uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.35 + OD * 0.15 + FN * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.35 + OD * 0.15 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar, ödevlerin değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü
e-posta: engin.yildiztepe@deu.edu.tr
Tel: 0232 301 86 04

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.30-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 8 16
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1554
ÖK.2554
ÖK.3554
ÖK.4554
ÖK.55454
ÖK.65454
ÖK.75454