DERS ADI

: KİŞİLERARASI ANLAŞMAZLIKLARIN YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HUK 3081 KİŞİLERARASI ANLAŞMAZLIKLARIN YÖNETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hukuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ABBAS TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

Hukuk

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere kişiler arası anlaşmazlıklar, anlaşmazlıkların türleri, nedenleri, anlaşmazlık çözüm stratejileri, prensipleri, kişiler arası müzakere ve arabuluculuk konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişiler arası anlaşmazlıklar ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi
2   Kişiler arası anlaşmazlıkların nedenleri, türleri, olumlu ve olumsuz sonuçlarını açıklayabilmesi
3   Kişiler arası anlaşmazlıklar ve anlaşmazlık çözüm stratejileri ve prensipler arasındaki ilişkiyi özellikleriyle açıklayabilmesi
4   Anlaşmazlık çözüm prensiplerini açıklayabilmesi
5   Anlaşmazlıkları analiz edebilmesi
6   Kişiler arası anlaşmazlıkları yüzyüze müzakere edebilmesi
7   Anlaşmazlıkların yapıcı ve barışçıl çözümünün sağlanabilmesi için arabuluculuk yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişiler arası anlaşmazlıkların doğası
2 Kişiler arası anlaşmazlıkların türleri, nedenleri
3 Anlaşmazlık çözüm stratejileri
4 Anlaşmazlıkların analizi
5 Anlaşmazlıkların analizi
6 Anlaşmazlık çözüm prensipleri
7 Anlaşmazlık çözüm prensipleri
8 Kişiler arası müzakere becerisi
9 Kişiler arası müzakere becerisi
10 Arabuluculuk becerisi
11 Arabuluculuk becerisi
12 Arabuluculuk uygulaması
13 Arabuluculuk uygulaması
14 Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Barsky, E. A. (2000). Conflict resolution for the helping professions. Stamford: Brooks / Cole, Thomson Learning.
2. Bush, R., A., B. & Folger, J., P. (2005). The promise of mediation: The transformative approach to conflict (revised version). USA: Jossey-Bass
3. Fisher, R,. Ury, W. ve Patton, B. (1991). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in (2nd Ed.). USA: Penguin Boks.
4. Ildır, G. (2003). Alternatif uyuşmazlık çözümü: Medeni yargıya alternative yöntemler. Ankara: Seçkin Yayınevi.
5. Karip, E. (1999). Çatışma yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
6. Lulofs, R. S. ve Cahn D. D. (2000). Conflict from theory to action (2nd ed.). Boston: Allyn and Bacon.
7. Moore, C. & Woodrow, P. (2010). Handbook of Global and Multicultural Negotiation. San Francisco: Jossey-Bass.
8. Moore, W. C. (1996). The mediation process: practical strategies for resolving conflict (2nd edit.). San Francisco: Jossey-Bass.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 KPU Vize Katkı Puanı
3 FN Final
4 FSB Final Sonu Başarı KPU+FN
5 BUT Bütünleme
6 BSB Bütünleme Sonu Başarı KPU+BUT


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

2. ÖÇ 3-5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

abbas.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 14:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 4 3 12
Sunum Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.111111
ÖK.211111
ÖK.311111
ÖK.411111
ÖK.511111
ÖK.611111
ÖK.711111