DERS ADI

: HİZMET PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3025 HİZMET PAZARLAMASI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ HÜSEYİN İSHAK HALİL KESİKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi (İ.Ö)
Denizcilik İşletmeleri Yönetimi

Dersin Amacı

- Hizmetlerin pazarlaması ve yönetiminde oluşabilecek sorunları anlama
- Ürün/üretim pazarlaması ile hizmet pazarlaması arasındaki farkları belirleyebilme ve hizmetin nasıl rekabet üstünlüğü yaratacağını anlama
- Hizmet pazarlama karmasının çeşitli bileşenlerini analiz etme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hizmet pazarlaması ile ilgili temel ilkeleri, kavramları ve terimleri anlamak
2   Müşteri ve hizmet sağlayıcılar açısından hizmet süreçlerinin akış şemasını tanımlayabilme
3   Müşteri ilişkileri, öz ve tamamlayıcı hizmet unsurlarının düzeyleri arasında ayrım yapabilmek
4   Verimlilik, kalite ve hizmet sunumu boyutlarını ve müşteri sadakati, müşterinin elde tutulması ve hizmet hatalarının telafi edilmesi kavramlarını anlamak
5   Hizmet pazarlaması stratejilerini ve rekabetçi konumlandırma kavramlarını açıklamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hizmet kavramı, hizmet sektörünün önemi ve hizmet sınıflandırması
2 Hizmet karşılaşmaları ve hizmet karşılaşmalarının yönetimi
3 Hizmet sektöründe müşterilerin satın alma davranışları
4 Hizmet pazarlamasında pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma stratejileri
5 Hizmet işletmelerinde ürün (hizmet) stratejileri: Öz ve tamamlayıcı hizmetlerin tasarımı
6 Hizmet pazarlamasında ve hizmet sunumunda dağıtım kanalları
7 Ara sınav
8 Hizmet pazarlaması için bütünleşik pazarlama iletişimi: Reklam, Satış promosyonu, halkla ilişkiler, birebir satış ve doğrudan pazarlama
9 Hizmet işletmelerinde fiyatlandırma stratejileri
10 Hizmet pazarlaması ve hizmet personeli
11 Hizmet pazarlamasında fiziksel kanıtlar
12 Hizmet işletmelerinde kapasite yönetimi, verimlilik ve kalite
13 Hizmet işletmelerinde pazarlama departmanı organizasyonu
14 Ödev sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lovelock, Christopher and Wright Lauren (2011) Principlers of Service Marketing and Management, Prentice Hall. New Jersey.

Pazarlama ve hizmet pazarlamasına ilişkin temel kaynaklar, hizmet ve denizcilik alanına ilişkin kaynaklar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikçi ve etkin öğretme ve öğrenme yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 15 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15335353535333
ÖK.23355353353
ÖK.335355535533
ÖK.4335553535535
ÖK.5335553553535