DERS ADI

: BELGESELLERLE TÜRK SİYASETİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4208 BELGESELLERLE TÜRK SİYASETİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT MÜGE AKNUR

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Öğrencilerin Türkiye cumhuriyetinden 1990 lara kadar olan dönemdeki Türk siyasetini Demirkırat, 12 Mart, 12 Eylül ve 28 Şubat belgeselleri yardımıyla derinlemesine inceleyebilmelerini sağlamaktır. Demirkırat Belgeselleri öğrencilerin 1930 lardan çok partili hayata geçişin gerçekleştiği 1950 ler ve Demokrat Parti dönemini incelemelerini sağlayacaktır. 12 Mart Belgeselleri sağ ve sol çatışmalarının arttığı 1970 leri, 12 Eylül Belgeselleri 1980 darbesine yol açan ekonomik ve siyasi nedenleri ve de 28 Şubat Belgeselleri siyasi Ìslamın güçlendiği ve PKK saldırılarının arttıği 1990 ları öğretecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1950 de çok partili hayata geçişe neden olan faktörleri anlamak
2   1960 Askeri Darbesine yol açan ekonomik ve siyasi faktörleri öğrenmek.
3   1970 ler boyunca artan sağ ve sol hareketleri ve Türk siyasetinin kutuplaşmasını incelemek
4   1990 lar boyunca siyasi İslam ve PKK saldırılarını artışını siyasete etkisini öğrenmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Demirkırat Belgeselleri 1. Bölüm
2 Türkiye Cumhuriyeti nin ilk yıllarından 1950 lere kadar olan dönem
3 Türkiye Cumhuriyeti nin ilk yıllarından 1950 lere kadar olan dönem
4 Çok Partili Hayata Geçiş ve Demokrat Parti Dönemi
5 Demokrat Parti nin Otoriter Politikaları
6 1960 Askeri Darbesi
7 1960 Darbesi Sonrası: Sağ ve Sol Hareketlerin Artışı
8 12 Mart Muhtırası ve Sonuçları
9 1970 lerin Kaos Yılları: Sağ ve Sol Hareketlerin Artışı
10 1970 lerin Kaos Yılları: 1980 Askeri Darbesi
11 1990 larda PKK terörü ve siyasi İslamın artışı
12 1990 lar Türk Siyaseti ve 28 Şubat Süreci

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


1. Erik Zürcher, Turkey a Modern History, New York: I.B. Tauris, 2007, pp. 206-218.
2. Meliha Benli Altunışık & Özlem Tür, Turkey, Challenges of Continuity and Change, New York: Routledge Curzon, 2005.
3. Ahmet Evin (ed.), Modern Turkey: Continuity and Change, Opladen: Leske und Budrich, 1984.
4. Ersin Kalaycıoğlu, Turkish Dynamics: Bridge across Troubled Lands, New York: Palgrave Macmillan, 2005.
5. Ergun Özbudun, Contemporary Turkish Politics: Challenges to Democratic Consolidation, Boulder, London: Lynne Reinner, 2000.
6. Çiğdem Balım et. al. (eds.) Turkey: Political, Social and Economic Challenges in the 1990s, Leiden, New York, Köln: E.J. Brill, 1995.
7. M. Heper and A. Evin (eds.) State, Democracy and the Military in Turkey in the 1980s, Berlin, New York: Walter de Gruyter, 1988

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesinin ders anlatımı ve her derste öğrencilerle izlemekle yükümlü oldukları belgesel bölümlerini belirli sorular çerçevesinde tartışmek. Konular ve belgeseller üzerinden öğrenci sunumları ve öğrencilerin yazdıkları raporlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + KSN * 0.10 + SUN * 0.35 + YYS * 0.30
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + KSN * 0.10 + SUN * 0.35 + BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yüzde 35 gözüken sunum ıkı parçadan oluşmektedır. Bu notun yüzde 15'i sunum ve yüzde 20'si yazılı rapordan oluşmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her türlü kopye ve İntihal girişimi disiplin işlemi ile sonuçlanacaktır.
Derslerin en az yüzde 70 ine devam etmek zorunludur.
Öğrenciler derse hazırlıklı gelmek zorundadırlar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Müge Aknur
muge.aknur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45