DERS ADI

: ARAP BAHARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4126 ARAP BAHARI SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT MÜGE AKNUR

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

2010 yılı itibariyle Arap Dünyasını sarsan toplumsal ayaklanmaları incelemektir. Bu ayaklanmalara yol açan kültürel, jeopolitik, sosyo-ekonomik güçleri tarihsel geçmişi de ele alarak devrimler teorileri ve demokratik geçişler yaklaşımları çerçevesinde inceleyecektir. Ayrıca Arap Baharının gerçekleştiği Tunus, Mısır, Libya ve Suriye gibi ülkelerdeki gelişmelere benzerlikler ve farklılıklarına bakarak odaklanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler Arap Baharı na yol açan toplumsal ayaklanmalara neden olan siyasi, sosyal, ve kültürel dinamikleri anlayacaklardır.
2   Bu toplumsal ayaklanmaları tarihsel geçmişleri ve de devrimler teorileri ve demokratik geçiş yaklaşımları çerçevesinde anlayacak analitik becerilerini geliştireceklerdir.
3   Bu toplumsal ayaklanmaları tarihsel geçmişleri ve de devrimler teorileri ve demokratik geçiş yaklaşımları çerçevesinde anlayacak analitik becerilerini geliştireceklerdir.
4   Arap Baharı sonrasi dönemi anlayacak bilgiye sahip olacaklardır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Orta Doğu siyasetine giriş
2 Arap Baharı'nın Siyasi Geçmişi
3 Arap Baharı na yol açan siyasi faktörler
4 Arap Baharı na yol açan ekonomik faktörler
5 Arap Baharı nın Ana Aktörleri: Gençlik, Sivil Toplum Örgütleri, dindar olmayan muhalefet
6 Arap Baharı nın Ana Aktörleri: Kadınlar ve İslami Örgütler
7 Tunus da Arap Baharı
8 Mısır da Arap Baharı m
9 Arap Baharı Sonrası Dönem
10 Öğrenci Sunumları
11 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

James Gelvin, The Modern Middle East: A History. 3rd Edition. (Oxford UP., 2011)
Lloyd C. Gardner, The Road to Tahrir Square: Egypt and the United States from the Rise of Nasser to the Fall of Mubarak, (New York: The New Press, 2011)
Khalil Ashraf, Liberation Square: Inside the Revolution and the Rebirth of a Nation (New York: Saint Martin, 2012).
Jeannie Sowers, ed., The Journey to Tahrir: Revolution, Protest, and Social Change in Egypt, 1999-2011, (London: Verso, 2012)
Jean Pierre Filieu, The Arab Revolution: Ten Lessons from the Democratic Uprising (Oxford: Oxford University Press, 2011).
Wael Ghonim, Revolution 2.0: The Power of the People is Greater Than the People in Power (New York: Houghton Mifflin, 2012).


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesinin ders anlatımı ve öğrencilerin derse katılımı, öğrenci sunumları ve öğrencilerin yazdıkları raporlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + KSN * 0.10 + SUN * 0.35 + YYS * 0.30
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + KSN * 0.10 + SUN * 0.35 + BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yüzde 35 gözüken sunum aslında yüzde 15 sunum ve yüzde 20 yazılı rapordan oluşmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İntihal disiplin işlemi ile sonuçlanacaktır.
Derslerin en az yüzde 70 ine devam etmek zorunludur.
Derslere katilim zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Müge Aknur
muge.aknur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45