DERS ADI

: JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ TASARIMI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
JEO 4709 JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ TASARIMI I ZORUNLU 4 2 0 7

Dersi Veren Birim

Jeoloji Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ ADİLE MELİS SOMAY ALTAŞ

Dersi Alan Birimler

Jeoloji Mühendisliği
Jeoloji Mühendisliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Lisans eğitiminin ilk üç yılında edinilmiş olan temel jeolojik bilgi, beceri ve deneyimlerin, jeoloji ile ilgili mühendislik problemlerinin tanımlanması, çözümlerin tasarlanması, projelendirilmesi ve modellenmesi aşamalarında kullanılması ve uygulanmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım ve modellemenin ilkelerini ve yöntemlerini bilme
2   Jeoloji literatürünü jeoloji ile ilgili mühendislik problemleriyle ilişkilendirebilme
3   Jeoloji konularında temel bilgilerini tasarım uygulamalarında kullanabilme
4   Jeolojik problemleri tanımlayabilme
5   Jeolojik problemlere çözümüne yönelik tasarım modelleri oluşturabilme
6   Tanımlanmış jeolojik problemlere farklı çözüm önerileri geliştirebilme
7   Mühendislik problemlerinin çözümü, projelerin yürütülmesi için gerekli çalışmaları, ekip-ekipman ve bütçe hazırlayarak planlayabilme.
8   Çalışmalarının sonuçlarını yazılı, görsel ve sözlü olarak sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Jeolojik mühendislik problemin ve/veya projenin (baraj, tünel, yol, köprü, yerleşim alanı, termik santral, su aranması, jeotermal tesis, deponi tesisi vb. projeleri) tanıtımı
2 Problem ve/veya projeyle ilgili literatürün incelenmesi
3 Litostratigrafik, tektonik, sedimentolojik, paleontolojik ve jeolojik harita ögelerinin problem/proje ile ilişkilendirilmesi
4 Mineralojik, petrografik ve petrolojik ögelerin problem/proje ile ilişkilendirilmesi
5 Hidrojeolojik öğelerinin, mühendislik problemleri ile ilişkilendirilmesi.
6 Problem ve/veya proje alanı içindeki ekonomik, doğal ve çevresel değerlerin problemin çözümü veya projenin gerçekleşmesine etkisinin değerlendirilmesi
7 1.Arasınav ve I. Sunum
8 Problemle/projeyle ilgili tüm verilerin toplanması ve değerlendirilmesi
9 Zemin mekaniği ve kaya mekaniği öğelerinin ve mühendislik problemleri ile ilişkilendirilmesi
10 Zemin mekaniği ve kaya mekaniği öğelerinin ve mühendislik problemleri ile ilişkilendirilmesi
11 Problemin / projenin çözüm yöntemleri ve uygulamaları (haritalama, analiz vs)
12 Projelendirme ve bütçelendirme
13 İş veya çözümlerin tasarımı ve modellemesi
14 2.Arasınav ve I. Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. 12. Ray, M., S., 1985. Elements of Engeneering Desing. Prentice Hall International, London.
2. Emre T., 1997. Saha Jeolojisi-I (Saha Çalışmaları) Ders Notları. DEÜ. Jeo. Müh. Böl. Ders Notları. 65s.
3. Erguvanlı, K., 1996. Mühendislik Jeolojisi, İstanbul Teknik Univ. Kütüphanesi, No : 1227, s.590.
4. Ulusay, R., 2010. Uygulamalı Jeoteknik Bilgiler, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası
Yayınları, Güncelleştirilmiş, Genişletilmiş 5.Baskı, Yıldızlar Ofset, Ankara.
5. Keller EA, 1999. Çevre Jeolojisine Giriş. (Çev. Erdal Akyol, Kamil Kayabalı), Gazi
Kitabevi, Ankara.
6. Fetter, CV. 1994. Uygulamalı Hidrojeoloji. (Çev. Mustafa Afşin, Kamil Kayabalı), Gazi Kitabevi, Ankara.

Yardımcı Kaynak:

1. Kaya, O., 2002. Uygulamalı stratigrafi. JMO yayınları , no. 72, 150 sayfa.
2. Kaya, O., 2005. Sedimentoloji. JMO yayınları, no. 87, 161 sayfa.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İnteraktif dersler, laboratuar, arazi çalışması, ödev, proje, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. 2, 3, 4, 5, 6, ve 7 nolu öğrenme çıktıları arasunumlar, proje ve final sunumu ile ölçülecektir.
8 nolu öğrenme çıktısı final sunumunda ve poster başında sözlü sunum şeklinde ölçülecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin ilk 7 haftası gerçek veya tasarlanmış bir proje içinde bir veya birden çok jeolojik mühendislik problemi içeren bir senaryo ile başlar.
İkinci 7 hafta için yeni bir proje konusu seçilir.
2. Sınıf 8-10 kişilik çalışma gruplarına ayrılır.
3. Her çalışma grubuna bir öğretim üyesi Çalışma Yönlendiricisi olarak görevlendirilir
4. Çalışma Yönlendiricisi grubun her çalışmasına katılır
5. Çalışma Yönlendiricisi hem öğretici hem yönlendiricidir
6. Grup çalışmaları interaktif olarak yapılır


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 0232 301 73 65

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 4 48
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 8 16
Sunum Hazırlama 2 5 10
Arazi çalışması 4 8 32
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555
ÖK.254555
ÖK.3535
ÖK.45555
ÖK.5555455
ÖK.655555
ÖK.75454555554
ÖK.855