DERS ADI

: JEOLOJİK HARİTA ALMA KAMP STAJI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
JEO 3608 JEOLOJİK HARİTA ALMA KAMP STAJI ZORUNLU 0 0 0 4

Dersi Veren Birim

Jeoloji Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ İSMAİL İŞİNTEK

Dersi Alan Birimler

Jeoloji Mühendisliği (İ.Ö)
Jeoloji Mühendisliği

Dersin Amacı

Jeoloji haritası yapmayı ve jeolojik rapor hazırlamayı ve sunmayı öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   . Arazideki jeolojik öğeleri topografya haritasına aktarabilme. ( UYGULAMA)
2   Arazide kaya birimlerini ayırtlayabilme. ( ANALİZ )
3   Arazide litostratigrafik istif kurabilme. (ANALİZ)
4   Arazideki jeolojik yapıyı yorumlayabilme.( ANALİZ)
5   Arazi çalışması bulgularını değerlendirebilme. (ANALİZ)
6   Jeolojik rapor hazırlayabilme. (SENTEZ)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çalışmanın planlanması.
2 Bölgesel jeolojinin tanıtımı.
3 Jeolojik gereçlerin kullanımı.
4 Mostrada yapılan işlemler.
5 Jeolojik harita yapımı.
6 Tektonik yapılarda saha çalışmaları.
7 Kıvrımları haritalama yöntemleri.
8 Fayları haritalama yöntemleri.
9 Tortul kayalarda saha çalışmaları.
10 Magmatik kayalarda saha çalışmaları.
11 Başkalaşım (metamorfik) kayalarında saha çalışmaları.
12 Saha çalışmalarının değerlendirilmesi, jeolojik rapor yazımı ve sözlü sunumu.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ANA KAYNAKLAR:
Emre, T., 1997, Genel Jeoloji Çalışmalarında Rapor Hazırlama (Saha Jeolojisi II): DEÜ
Müh.Fak. yayın no: 69, 3. baskı,82s.
Altınlı, E., 1982, Saha Jeolojis Derlemesi: İÜ yayın no:2993, Yerbilimleri Fak. yayın
no:6, İstanbul, 600s.
Önalan, M., 2000, Sahada Yerbilimi Çalışmaları (Saha Jeolojisi): İÜ Basimevi ve Film
Merkezi, İstanbul, 599 s.
YARDIMCI KAYNAKLAR:
Atabey, E., (ed), 2003, Jeoloji El Kitabı:JMO yayınları:41, Ankara, 159 s.
Compton,R.R.,1962, Manuel of the field jeology: John Wiley and Sons, New York, 378p.
Karasar, N., 2011, Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 16. Basım, Nobel Yayın Dağıtım/
Eğitim Bilimleri Dizisi, İstanbul,152 s.
Diğer ders materyalleri: Saha Defteri, Jeolog Pusulası, Jeolog Çekici, Yazım-çizim gereçleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Grup yöneticisiyle birlikte ve bireysel çalışma paymak.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Grup çalışması ve bireysel çalışmalar, rapor ve sunum birlikte değerlendirilir.

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)
Değerlendirmelerde temel ölçüt (kriter); arazi çalışmalarının ve rapordaki verilerin özgün olması ve temel jeolojik hata içermemesidir.
Rapor yazımında " bölüm rapor yazım kurallarına" uyulmalıdır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Arazi çalışmaları önceden belirlenen gruplar halinde yapılır.
Arazide, rapor hazırlama ve sunumda her öğrenci grup çalışmalarına eşit ağırlıkta
katkı koymalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tahir Emre: tahir.emre@deu.edu.tr, tel:3017322
Sacit Özer: sacit.ozer@deu.edu.tr, tel:3017305
Hasan Sözbilir: hasan.sozbilir@deu.edu.tr, tel:3017319
Talip Güngör: talip.gungor@deu.edu.tr, tel:3017333
Erhan Akay: erhan.akay@deu.edu.tr, tel:3017326
İsmail İşintek: ismail.isintek@deu.edu.tr, tel:3017328

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çalışmalar boyunca, her gün, tüm öğretim üyeleri: 09 00-18 00

Staj Durumu

EVET

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 12 6 72
Konu Anlatımı 12 2 24
Rapor Hazırlama 1 5 5
Final Sunumu 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555535
ÖK.2555
ÖK.355
ÖK.452355
ÖK.555
ÖK.65555