DERS ADI

: DİFERANSİYEL DENKLEMLER VE LİNEER CEBİR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CME 2207 DİFERANSİYEL DENKLEMLER VE LİNEER CEBİR ZORUNLU 4 0 0 5

Dersi Veren Birim

Bilgisayar Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT BURCU SİLİNDİR YANTIR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar Mühendisliği

Dersin Amacı

Diferansiyel denklemlerin, mühendislik problemlerinin çözümünde kullanılmasını
sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Differansiyel denklemlerin temel prensiplerini kavrayabilme
2   Mühendislik problemlerine uygulama mantığını geliştirebilme
3   Analitik ve nümerik teknikler kullanarak Diferansiyel problemlerini çözebilme
4   Gerçek hayat problemlerini Diferansiyel denklemlerle çözebilme
5   Çözüm sonuçlarını ve elde edilen bilgileri yorumlayabilme
6   Bilgisayar kullanarak teorik bilgilerin uygulamasını yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Diferansiyel Denklemlerin ortaya çıkış kaynağı ve terminoloji
2 I. derece diferansiyel denklemler
3 I. derece diferansiyel denklemler
4 Bazı basit populasyon modelleri
5 Başlangıç değer problemi, separable DE, basit population modeli
6 Başlangıç değer problemi, separable DE, basit population modeli
7 Vize Sınavı
8 I. derece diferansiyel denklemin uygulandığı 2 modelleme Problemi
9 Başlangıç değer problemi, separable DE, basit population modeli
10 Orthogonal trajectory problem uygulaması, ordinary DE çözümü
11 Değişken dönüşümü DE, I. Dereceden homojen DE, Bernoulli eşitlik ve tam DE
12 Vize Sınavı
13 II. derece lineer diferansiyel denklemler
14 II. derece lineer diferansiyel denklemler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Differential Equations and linear Algebra by S.W. Goode, Printice Hall İnc.
New Jersey, 2000.
Yardımcı kaynaklar: Differential Equations and linear Algebra by C.H. Edwards and D.E.
Penney, Printice Hall Inc. New Jersey, 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımı, teorik bilgilerin uygulanması, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav (%25) + 2. Ara sınav (%25) + Final sınavı (%50)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ Müh. Fak. Bilgisayar Müh. Tınaztepe yerleşkesi
Buca-İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest olduğum her zaman öğrenciyle görüşürüm.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 2 11 22
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 3 5 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14
ÖK.2534
ÖK.344
ÖK.44333
ÖK.543
ÖK.653