Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT MERCAN EFE GÜNEY |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders bilimsel bir disiplin olarak sosyolojiyi tanıtmayı, alanda baskın olan kuramsal yaklaşımları, sosyal yapıyı, yapısal dönüşümler ve süreçlere sosyalleşmeyi, sosyal koşulları belirleyen kurumları, insan toplumlarının farklılaşmasının temeli olan kültürün farklı yönlerini ve kültür ve toplumsal yapı teorilerini değerlendirerek, temel insani kurumlara (aile, akrabalık, ekonomi, politika, din, eğitim, medya, iş, kentleşme, göç, küreselleşme vs.) kültürlerarası bir perspektifle bakmasını ve bu kurumların toplum yapısına, mekana ve kentlerin oluşumuna etkilerini anlayıp yorumlamasını amaçlar |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Giddens, Anthony (2008), Sosyoloji , İstanbul, Kırmızı Yayınları |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, bütünüyle konferans sunumlar biçiminde işlenerek öğretilecek, öğrenciler derse devam ederek aktarılan konferans sunumları dinleyerek öğrenecektir |
Değerlendirme Yöntemleri |
Başarılı / Başarısız *** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İfade edebilme, açıklayabilme, tartışabilme ara sınav değerlendirmesi ile ölçülmektedir. Tartışabilme, tarif edebilme, ilişkilendirebilme final sınavı ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, okuma listesi üzerinden konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
neslihan.karatas@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 10.30-12.00; Perşembe 10.30-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|