DERS ADI

: PEYZAJ PLANLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 3341 PEYZAJ PLANLAMA SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT MEDİHA BURCU SILAYDIN AYDIN

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Ders, kültürel istek ve gereksinimler doğrultusunda doğal kaynakların en uzun sürede en verimli kullanılmasını, ülke peyzajının doğal/ekolojik dengesini koruyan bir yapılaşmayı olanaklı kılmak amacıyla ülke fiziksel planlaması kapsamında bir planlama etkinliği olarak peyzaj planlamayı tanıtmayı, kuramsal ve kurumsal planlama yapısı içinde entegrasyon olanaklarının irdelenmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğal ekosistem ve döngüleri tanıyabilecek
2   Ekolojik sorunlara yol açan faktörleri tanıyabilecek
3   Doğa korumaya üst ölçekli yaklaşımın önemini tanıyabilecek
4   Doğa korumaya yönelik bütünsel yaklaşımın önemini ayırt edebilecek
5   Mevcut planlama sistemini doğa koruma bağlamında eleştirebilecek
6   Peyzaj planlama eylemini ve önemini tanıyabilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, kapsamı ve kavramları üzerine irdelemeler
2 Bir fiziksel planlama türü olarak öteki planlama türleriyle olan etkileşimi
3 Sektörel planlama olarak doğa koruma, ekosistem kavramı, özellikleri ve biyosferdeki ekosistem grupları
4 Kentsel-endüstriyel ekosistem olarak kent, ekolojik faktörlerdeki niteliksel bozulma, çevre sorunlarının genel dökümü ve ekolojik sorunların kentleşme ile ilişkisi
5 Çevre koruma, farklı bakış açılarına göre çevre kavramı, toplumsal gelişmeye bağlı olarak antropojen çevre değişim evreleri
6 Çevre koruma ve doğa koruma yaklaşımlarının kavramsal irdelenmesi
7 Ara Sınav
8 Biyolojik-ekolojik çevre koruma kavramı ve planlama ile ilişkisi, teknolojik-hijyenik çevre koruma kavramı ve planlama ile ilişkisi
9 Sektörel planlama olarak dinlenim planlaması
10 Kentsel yeşil alan planlaması
11 Peyzaj planlaması kapsamında ülkenin kurumsal yapısının ve mevzuat birikiminin irdelenmesi
12 Ödev sunumu
13 Ulusal peyzaj değerleri
14 Ekolojik dengenin korunmasını hedefleyen fiziksel planlama yaklaşımı
15 Final Sınavları Haftası
16 Final Sınavları Haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Kışlalıoğlu, M. ve Berkes, F. (1993). Çevre ve Ekoloji. Çevre Sorunları Dizisi, Ankara.
- Odum, E.P. ve Barrett, G.W. (2008). Ekolojinin Temel İlkeleri. Palme Yayıncılık, Ankara.
- Sılaydın, M.B. (2006). Şehir Planlamanın Paradigmal Sorgulanması ve Ekolojik Dengenin Korunması Bağlamında Yeni Bir Süreç Önerisi (Kuramsal Bir Deneme). yayınlanmamış doktora tezi. DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü, Şehircilik Anabilim Dalı, İzmir.
- TMMOB Peyzaj Mimarları Odası tarafından düzenlenen Peyzaj Mimarlığı Kongreleri bildiri kitapları.
- Türkiye Çevre Sorunları Vakfının Ekoloji ile ilgili yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konu anlatımları, okuma destekleri ve sınıf içi tartışmalarla ilerlemektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6
7


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tanıma Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir
Tanıma ve Eleştirebilme Ödev ile ölçülmektedir.
Tanıma, Ayırt Edebilme ve Eleştirebilme Final Sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, konu anlatımları, okuma destekleri ve sınıf içi tartışmalarla ilerlemektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

burcu.silaydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10.30-12.00; Salı 10.30-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Ödev Sunumu Gerçekleştirme 1 2 2
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61