Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT MUHAMMED AYDOĞAN |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Modernite, geleneksel gelişme süreçlerini izleyen ülkelerin içsel dinamikleri ile gerilim içindedir. Modernite, toplumsal ilişkiler ve sermaye birikim örüntüsünde olduğu kadar mekânsal yapıyı dönüştürme gücü nedeniyle de kritik edilir. Nüfuz edici bir sürecin nesnesi olan tarihsel mekânların, bilgi sinin de korunması gerekmektedir. Bu derste tarihsel kentsel alanların dönüşüm süreci, bu sürecin dinamikleri ve bu alanlar üzerindeki riskler üzerinde durulacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Yardımcı kaynaklar: Leonardo Benevelo (1981): Modern Mimarlığın Tarihi / 1.Cilt: Sanayi Devrimi, (Çev.Atilla Tokatlı), Çevre Yayınları, İstanbul. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konferans sunumlar biçiminde işlenecektir. Öğrenciler derse devam ederek, aktarılan görsel sunum destekli konferans sunumları dinleyerek öğrenecektir. Öğrencilere 2.hafta ödev konuları verilecek ve verilen konuda hazırlayacakları ödevi 12. Haftada teslim etmeleri istenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama (Bilgi), Açıklama (Kavrama) Ödev ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
emel.goksu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 10.30-12.00; Perşembe: 14.30-16.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|