DERS ADI

: MİMARİ TASARIM II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2502 MİMARİ TASARIM II ZORUNLU 4 4 0 9

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ FERHAT HACIALİBEYOĞLU

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Özel yaşam alanı, özel-kamusal ilişki(ler) zinciri, bu ilişkiler zincirinin mekansal karşılıkları ve mimari tektonik kavramlarını algılamak-yorumlamak; bu kapsamda ağırlıklı olarak özel yaşam alanı teması çerçevesinde eğimli bir alanda kurgulanan bir/ birden çok tasarım projesi çözümlemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   'kullanıcı'nın temel mekan deneyimlerini tanımlayabilme, 'özel mekan' ile 'kamusal alan'daki farklı davranış biçimlerini ayırt edebilme.
2   özel yaşam alanı gereksinimlerinin mekansal karşılıklarını teşhis edebilme
3   verilen bir özel yaşam alanına ilişkin tasarım sorunu üzerine çevre, program analizleri yapabilme, veri oluşturabilme ve oluşturduğu verileri analiz ederek tasarım önceliklerini belirleyebilme.
4   belirlediği tasarım önceliklerini belirgin bir mimari ana fikir üzerine odaklayabilme ve mimari çözümler üretebilme.
5   ürettiği mimari çözüm öneri(ler)ini mekan organizasyonu, cephe dili ve mimari mekan bileşenlerinde bütünleyebilme ve fikir-dil bütünlüğünü mimari sunumlarında ifade edebilme ve savunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 2501 - MİMARİ TASARIM I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 KONULARIN TANITIMI VE DERSİN AMAÇLARININ BELİRLENMESİ STUDYO PROGRAMININ DUYURULMASI
2 TASARIM EGZERSİZİ-SINIF ÇALIŞMALARI
3 TASARIM EGZERSİZİ-SINIF ÇALIŞMALARI
4 ANA TASARIM EGZERSİZİ- KONU DAĞITIMI -ARAZİ ÇALIŞMASI
5 ÇEVRE- PROGRAM ANALİZLERİ
6 BİREYSEL KRİTİKLER
7 BİREYSEL KRİTİKLER
8 BİREYSEL KRİTİKLER
9 ARA JÜRİ
10 BİREYSEL KRİTİKLER
11 BİREYSEL KRİTİKLER
12 BİREYSEL KRİTİKLER
13 BİREYSEL KRİTİKLER
14 BİREYSEL KRİTİKLER

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Öğretim üyeleri tarafından verilecek olan eğitim materyalleri ve çalışma kağıtlarıdır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme üzerinden gelişir. Öğrenciler onlara yönlendirilen mekansal problem/sorulara yanıtlar geliştirir ve kritikler/eleştiriler alarak ilerlerler. Sınıf içi uygulamalar (kritikler) ile; arada ve finalde yapılan jüriler sayesinde öğrenim süreci gözlemlenir ve kayıtlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 BNS Başarı Notu PRJ


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Final jürisi: ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ3, ÖÇ 4, ÖÇ 5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Her derse gerekli malzeme, araç ve gereçlerin getirilmesi gereklidir.
- Derslere devamlılık şarttır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

f.hacialibeyoglu@deu.edu.tr /232 301 84 12

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 12 4 48
Ders Anlatımı 12 4 48
Final sınavına hazırlık (ÇİZİM HAFTASI) 1 36 36
Ara Jüriye Hazırlık 1 10 10
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar ( proje kritiklerine, sunumlara hazırlanma vb.) 12 7 84
Ara Jüri 1 0,5 1
Proje Final Jürisi 1 0,5 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55