Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT HİKMET GÖKMEN |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, tarihi çevre ve bağlam kavramlarını çok yönlü analiz etmek, ağırlıklı olarak verili bağlam içerisinde kurgulanmış bir tasarım projesi çözümlemektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
MİM 2502 - MİMARİ TASARIM II |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Kuban, D. (2000). Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, İstanbul: YEM Yayınevi. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme üzerinden gelişir. Öğrenciler onlara yönlendirilen mekânsal problemlere/sorulara yanıtlar geliştirir ve kritikler/eleştiriler alarak ilerlerler. Sınıf içi uygulamalar (kritikler) ile arada ve finalde yapılan jüriler sayesinde öğrenim süreci gözlemlenir ve kayıtlanır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
*Dönem içerisinde alınacak 10 bireysel kritiğin 7'sinden öğretim üyeleri veya elemanları tarafından imza karşılığında onay almış olmak Final Teslimi için ön şarttır. Bu şartı yerine getirmeyenler, Final Teslimi yapamayacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Ödev/(Öğrenci Sunumları) + Ara Sınav (Ara Jüri) %25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ5) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1) Dönem içerisinde alınacak 8 bireysel kritiğin 5'inden öğretim üyeleri veya elemanları tarafından imza karşılığında onay almış olmak Final Teslimi için ön şarttır. Bu şartı yerine getirmeyenler, Final Teslimi yapamayacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
deniz.guner@deu.edu.tr / 232 301 84 96 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Perşembe 13.20-14.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|