Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT NESLİHAN GÜZEL |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Ahşap malzeme geçmişten günümüze yapı ve yapım sistemlerinde taşıyıcı sistem ya da yapı elemanı olarak varlığını sürdürmektedir. Özellikle sürdürülebilir yapım konusunun önem kazandığı günümüzde, farklı amaçlarla ve büyüklüklerde üretilen ahşap yapıların tasarımında taşıyıcı sistem kurgusu, yapım sistemi özellikleri ve detay çözümlerine yönelik tasarım kriterleri hakkında bilgi aktarımı yapılarak öğrencilere ahşap malzeme kullanarak yapı üretimi konusunda ilkesel düzeyde de olsa yorum yapabilme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
. Burchell, J., Sunter, F.W., (1987), Design and Build inTimber Frame, Longman Scientific & Technical, England. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ara Sınav %20 |
Değerlendirme Yöntemleri |
Başarılı / Başarısız *** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Bu ders konu anlatımı, grup araştırma ödevi hazırlanması ve sunumu ve tartışılması şeklinde verilmektedir. Öğrencilerin ders ve seminer saatlerine ve dersin tartışma oturumlarına katılmaları beklenmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
Ara Sınav % 20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5, ÖÇ6) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
10 hafta öğretim üyesi ders anlatacak, sonraki 3 hafta da öğrenciler gruplar halinde hazırlamış oldukları araştırma konusunu sunacaklardır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
neslihan.guzel@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|