DERS ADI

: SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 1025 SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ I ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ÖZLEM UĞUR

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; hemşirelik bakımında sağlığın değerlendirmesinin önemini kavrama, bireyin fiziksel ve psikososyal değerlendirmesini yapmak için gerekli bilgiyi ve farkındalığı kazanmayı sağlamak ve geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hemşirelik bakımının planlanmasında temel oluşturacak verileri elde etmenin önemini kavrar.
2   Uygun görüşme teknikleri kullanarak kapsamlı sağlık öyküsü alır.
3   Sağlığın değerlendirmesinde aile, kültür ve çevrenin rolü konusunda farkındalık kazanır.
4   Hemşirelik bakımında kullanabileceği fiziksel muayene yöntemlerini bilir.
5   Bireyin sistemlere özgü fiziksel tanılamasını bilir.
6   Fiziksel tanılama sonucu elde edilen verileri hemşirelik bakımı için karar verme sürecinde kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sağlığın değerlendirmesine giriş Sağlığın değerlendirmesinde aile, kültür ve çevrenin rolü
2 Sağlığın değerlendirilmesinde bütüncül yaklaşım Sağlığın değerlendirmesinde aile, kültür ve çevrenin rolü Sağlığın psikososyal değerlendirilmesi
3 Sağlığın değerlendirmesinde kullanılan muayene teknikleri ve yöntemler - Sağlık öyküsü alma ve görüşme yöntemleri
4 Hemşirelik sürecine giriş
5 Kas-iskelet sistemin değerlendirilmesi Veri toplama süreci
6 Kas-iskelet sistemin değerlendirilmesi Veri sunumu
7 Sinir sisteminin değerlendirilmesi Veri toplama süreci
8 Sinir sisteminin değerlendirilmesi Kavram haritası- Vaka sunumu
9 VİZE
10 Kardiyovasküler sistemin değerlendirilmesi Veri toplama süreci
11 Kardiyovasküler sistemin değerlendirilmesi Kavram haritası- Vaka sunumu
12 Solunum Sistemin değerlendirilmesi
13 Solunum Sistemin değerlendirilmesi Alınan sistemlere özgü sağlığın değerlendirilmesi- Klinik vaka örnekleriyle
14 Sistemlerin Entegrasyonu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bellack PJ., Edlung JB. Nursing Assesment and Diagnosis. Jones and Barlett Publıshers, Boston, Second edition, 1992.
2. Bowers CA., Thompson MJ., Miller M. Clinical Manuel of Health Assessment. Fourth edition. Mosby Year Book, Housten, 1992.
3. Sims KL., D Amico D., Stiesmeyer KJ., Webster AJ. Health Assessment in Nursing. Copyright, 1995.
4. Wilson FS., Giddens FJ. Health Assessment for Nursing Practice. Third Edition, Copyright,1996.
5. Potter AP., Perry GA. Fundamentals of Nursing. Third Edition. Copyright,1993.
6. DeLaune SC., Ladner KP. Fundamentals of Nursing Standarts&Practice, Copyriht,1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel destekli sunum
Beyin fırtınası
Soru yanıt
Vaka örnekleri

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.
I.AŞAMA: Ara Sınav ve Uygulama Ortalamalarının %50 ı alınır
1. Ara Sınav x 0.50 = (A)

2. Final notu x 0.50 = (B)

III. AŞAMA: Yarıyıl İçi Notunun Hesaplanması
Yarıyıl Sonu başarı= A+B

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
0
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 24 24
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.35555
ÖK.4555
ÖK.55
ÖK.655