DERS ADI

: MİKROBİYOLOJİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 1031 MİKROBİYOLOJİ I ZORUNLU 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NİHAL GÖRDES AYDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Mikrobiyoloji ve mikroorganizmaların temel bilgisini edinmiş, mikroorganizmaların neden oldukları enfeksiyon hastalıkları, etkenleri, korunma ve tedavi y ilkelerini bilen, sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramlarının önemini kavrayan ve bunları uygulamalarında kullanan hemşireler yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mikrobiyoloji temel kavramlarını bilme
2   Mikroorganizmaları bilme
3   Enfeksiyon etkenlerini, bulaş yollarını, önlem ve temel tedavi ilkelerini anlama
4   Asepsi, antisepsi, sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramlarını tanımlama
5   Aseptik uygulamaların önemini kavrama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mikrobiyolojiye giriş ve genel bilgiler Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve genel özellikleri
2 Etken-konak ilişkileri, enfeksiyon hastalıklarının patogenezi, normal flora (mikrobiyom) kavramı
3 Bakterilerin yapısı, sınıflandırılması, üreme özellikleri, virulans faktörleri, hastalık etkeni bakteriler ve bulaş yolları
4 Devam
5 Sterilizasyon, dezenfeksiyon, antisepsi kavramları; uygulama prensipleri
6 Antibiyotikler etki ve direnç mekanizmaları
7 1.Vize
8 İmmünolojiye giriş(Bağışıklık sistemi organ ve hücreleri; temel işlevleri
9 Doğal bağışık yanıt ve işlevleri
10 Kazanılmış (özgül) bağışık yanıtlar I Sıvısal bağışık yanıt
11 Kazanılmış (özgül) bağışık yanıtlar I Hücresel bağışık yanıt
12 Bağışıklama (aktif ve pasif) ve enfeksiyon hastalıklarından korunma
13 Bağışıklık sisteminin hastalık tablolarındaki rolü (yangı ve tolerans-otoimmünite kavramları)
14 II.Vize

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Kayser, , Bienz, K.A.,Eckert, J., Zinkernagel, R. M. (2002). Tıbbi Mikrobiyoloji. Çev. Ed. Küçüker, M. A.,Tümbay, E., Anğ, Ö., Erturan, Z. Nobel Tıp Kitabevi, 9. Baskı, İstanbul.
2. Murray, P. R., Baron, E. J., Jorgensen, J. H., Landry, M. L., Pfaller, M. A. (2009). Klinik Mikrobiyoloji. Çev. Ed. Başustaoğlu, A. Atlas Kitapçılık, 9. Baskı, Ankara.
3. Jawetz, Melnick, Adelberg sMedicalMicrobiology 26th ed. Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse SA, Mietzner TA (yazarlar).McGrawHill/LangeCompanies 2013




Referanslar:

Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Değerlendirme Kriteri

Dönem içi notunu iki ara sınav notu oluşturur.
Dönem içi notunun %60 ı ve Final sınavının %40 başarı notunu oluşturur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Zeynep Gülay
zeynepgulay62@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.3555555
ÖK.4555
ÖK.5555