DERS ADI

: SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 1026 SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ II ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ DİLEK SEZGİN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Hemşirelik bakımında sağlığını değerlendirmesinin önemini kavrama, bireyin fiziksel, psikososyal değerlendirmesini yapmak için gerekli bilgiyi ve farkındalığı kazanmayı sağlamak ve geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hemşirelik bakımının planlanmasında temel oluşturacak verileri elde etmenin önemini kavrar
2   Uygun görüşme teknikleri kullanarak kapsamlı sağlık öyküsü alır
3   Bireyin sistemlere özgü fiziksel tanılamasını bilir
4   Fiziksel tanılama sonucu elde edilen verileri hemşirelik bakımı için karar verme sürecinde kullanır
5   Bireyin fizik muayenesi ve öyküsünden elde ettiği verileri değerlendirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Gastrointestinal sistem ve abdomenin değerlendirilmesi
3 Gastrointestinal sistem ve abdomenin değerlendirilmesi
4 Gastrointestinal sistem ve abdomenin değerlendirilmesi. Veri toplama süreci - Vaka tartışması
5 Üriner sistem değerlendirmesi
6 Üriner sistem değerlendirmesi Veri toplama süreci
7 Üreme sistemi değerlendirmesi (erkek ve kadın)
8 Ara Sınav
9 Üreme sistemi değerlendirmesi (erkek ve kadın). Veri toplama süreci
10 Endokrin sistemin değerlendirmesi
11 Endokrin sistemin değerlendirmesi. Veri toplama süreci
12 Duyu organlarının değerlendirilmesi
13 Duyu organlarının değerlendirilmesi
14 Dersin değerlendirilmesi (Bir bütün olarak vaka örnekleriyle sağlığın değerlendirilmesi)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Weber JR., Kelley JH. Health Assesment in Nursing. Fifth Edition. Wolters Kluwer Health Lippincott Williams & Wilkins, 2014.
2. Brady AM., McCabe C., McCann M. Fundamentals of Medical-Surgical Nursing: A Systems Approach. First Edition. Wiley Blackwell, 2014.
3. Craven RF., Hirnle CJ., Jensen S. Fundamentals of Nursing, Human Health and Function. Seventh Edition. Wolters Kluwer Health Lippincott Williams & Wilkins, 2013.
4. Eti Aslan F., Sağlığın Değerlendirilmesi. Akademisyen Kitabevi, 2014.
5. DeLaune SC.,Ladner KP. Fundamentals of NursingStandarts&Practice, Copyriht,1998.
6. Wilson FS.,Giddens FJ. HealthAssessmentforNursingPractice. Third Edition, Copyright,1996.
7. Sims KL.,D Amico D., Stiesmeyer KJ., Webster AJ. HealthAssessmentinNursing. Copyright, 1995.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel destekli sunum
Beyin fırtınası
Soru yanıt
Vaka örnekleri

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize notunun %50 si ile final notunun % 50 si ders başarı notu olarak belirlenecektir.
Ders Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu +%50 final notu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Dilek SEZGİN
tel:4126977
e-mail:dilek.sezginQdeu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Final sınavına hazırlık 1 11 11
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Final Sınav 1 2 2
Vize sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.254
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.555