DERS ADI

: AMELİYATHANE HEMŞİRELİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2072 AMELİYATHANE HEMŞİRELİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ÖZLEM BİLİK

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin ameliyathane hemşiresinin rol ve sorumlulukları, ameliyathanede hasta bakımı, ameliyathane yapı ve mimarisi, ameliyathanede hasta ve çalışan güvenliği konularında güncel bilgi kazanmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ameliyathane hemşiresinin profesyonel rolünü ve önemini tanımlayabilmesi
2   Anestezi tipleri ve ameliyat tipine göre hemşirelik girişimlerini sıralayabilmesi
3   Ameliyathanede hasta bakım ilkelerini açıklayabilmesi
4   : Ameliyathanede hasta güvenliğinin önemini tartışabilmesi
5   Ameliyathanede çalışan güvenliğinin önemini tartışabilmesi
6   Ameliyathane ortamında yasal ve etik konuların önemini açıklayabilmesi
7   Ameliyathane hemşireliğinde yeni bilgiye ulaşabilme ve bireysel gelişimini sürdürebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 - Ameliyathane ekibinin rol ve sorumlulukları konusunda AORN önerileri - Ameliyathane hemşiresinin rol ve sorumlulukları - Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği tanıtımı
2 Ameliyathane Cerrahi Alan Enfeksiyonlarının Önlenmesi
3 Anestezi tipleri
4 Ameliyathane hemşireliğinde standartlar
5 Ameliyathane hemşireliğinde standartlar (Devam)
6 Ameliyathanede mayo masasının hazırlanması, ameliyat pozisyonları ve komplikasyonların (Basınç yarası, DVT vb) önlenmesinde hemşirenin sorumlulukları
7 Ameliyathane mimarisi, organizasyonu ve yönetimi
8 I. ARA SINAV
9 Ameliyathanede çalışan güvenliği
10 Ameliyathanede çalışan güvenliği
11 Ameliyathanede hasta güvenliği Güvenli cerrahi kontrol listesi
12 Ameliyathanede kayıt ve dökümantasyon
13 Ameliyathanede yasal ve etik konular
14 Dersin Değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Rothrock C. R. Alexander's Care of the Patient in Surgery, fourteenth edition, Elsevier mosby, 2010.
2. Haigh H. Perioperative standards and recommended practices. 2010 edition, AORN; 2010
3. Smeltzer C. S, Bare B, Hinkle J, ve Cheever K. Brunner & Suddarth s textbook of Medikal-Surgical Nursing. Twelfth edition, 2010; 422-455
4. AORN (Association of periopertive Registered Nurses) http://www.aorn.org/, Ekim 2011
5. Karadakovan A, Aslan E. F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Nobel Kitapevi, Adana, 2010
6. Erdil F, Elbaş Ö. N. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, 4. Baskı, 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel destekli sunum,
Olgu tartışması,
Grup tartışması
Beyin fırtınası,
Soru cevap
Sınıf içi uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

-1 Vize Sınavı
2-Final Sınavı
3-Bütünleme Sınavı

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.45555
ÖK.555555
ÖK.655555
ÖK.7555555