DERS ADI

: SAĞLIK EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2073 SAĞLIK EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ GÜLCİHAN ARKAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin sağlık eğitimine ilişkin güncel kavramları anlamalarını, öncelikli halk sağlığı sorunlarına ilişkin sağlık eğitimlerini planlayıp ve uygulayabilmelerini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sağlık eğitimi ile ilgili kavramlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklamak.
2   Sağlık eğitimi yaklaşımlarını açıklamak.
3   Sağlık eğitimini etkileyen etmenleri açıklamak.
4   Sağlık eğitimi gereksinimlerini birey, aile ve toplum gereksinimleri doğrultusunda saptamak.
5   Sağlık eğitimini öğrenme öğretme süreci doğrultusunda planlamak.
6   Sağlık eğitimi uygulama örnekleri sunmak.
7   Hemşirenin sağlık eğitimi ile ilgili rollerini tartışmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sağlık Eğitimi İle İlgili Tanımlar ve Sağlık Eğitiminin Amaçları
2 Sağlık Eğitiminin Temel İlkeleri ve Etik
3 Hemşirenin Sağlık Eğitimi İle İlgili Rolleri
4 Sağlık Eğitimi Yaklaşımları
5 Sağlık Eğitimi Konuları ve Uygulama Yerleri
6 Sağlık Eğitimini Etkileyen Etmenler
7 1. ARA SINAV
8 Sağlık Eğitimi Gereksinimlerinin Belirlenmesi Sağlık Eğitiminde Hedef Yazma
9 Sağlık Eğitiminde İçerik Hazırlama
10 Sağlık Eğitiminin Planlanması
11 Sağlık Eğitimi Yöntemleri
12 Sağlık Eğitimi Yöntem, Teknik, Araç ve Gereçleri
13 Sağlık Eğitiminin Uygulanması
14 Sağlık Eğitimini Değerlendirme Sağlık Eğitimi Uygulama Örnekleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tabak, R.S. Sağlık Eğitimi. Somgür Yayıncılık, Ankara, 2000.
Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İ.Ü. Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2007.
Halkın Sağlık Eğitimi Yönetmeliği, Sağlık Bakanlığı Sağlık Eğitimi Genel Müdürlüğü, 2000. http://www.saglik.gov.tr/TR/belge/1-507/halkin-saglik-egitimi-yonetmeligi.html ET: 07 Mart 2012.
Yardımcı Kaynaklar:
Türkiye Sağlık Platformu,
http://www.saglikplatformu.com/saglik_egitimi/showfaq.asp fldAuto=2
Ulusoy Gökkoca, Z. Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler 2001. 10 (10) 371-374. http://www.saglikplatformu.com/statik/saglikegitimi.pdf
Diğer ders materyalleri: Pover point sunuları, örnek broşürler, döner levha, sağlık eğitimi CD leri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru yanıt, grup çalışması, tartışma etkinliği, sorun çözme

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize notunun %50 ı ile, final notunun % 50 ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.
Ders Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu+%50 final notu

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize notunun %50 ı ile, final notunun % 50 ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.
Ders Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu+%50 final notu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr.Öğr. Gör. Gülcihan ARKAN
e-mail: gulcihan.48@gmail.com
tel:0232-412-4774

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Final sınavına hazırlık 1 4 4
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.45555
ÖK.55555
ÖK.65
ÖK.75