DERS ADI

: ELEŞTİREL DÜŞÜNME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2075 ELEŞTİREL DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ HAVVA ARSLAN YÜRÜMEZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu derste öğrenci;
Hızlı değişimlerin yaşandığı sağlık bakım alanındaki gelişmelere ve yeniliklere ayak uydurabileceğini, gereksinimi olan bilgiyi seçebileceğini, yaratıcı düşünceler üretebileceğini ve eleştirel düşünme becerisini geliştirebileceğini kavrar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eleştirel düşünmeyi açıklar
2   Eleştirel düşünme sürecini açıklar
3   Eleştirel düşünen bireyin özelliklerini tanımlar
4   Eleştirel düşünmenin hemşirelik süreci ile ilişkisini kurar
5   Eleştirel düşünmeyi hemşirelik bakım uygulamalarına yansıtacak bilgi ve duyarlılığa sahip olur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eleştirel Düşünme Nedir Neden önemlidir
2 Eleştirel Düşünme ve İlgili Temel Kavramlar
3 Eleştirel düşünen kişinin özellikleri
4 Eleştirel düşünmenin standartları
5 Düşünme Süreçleriyle İlgili Gerçekler ve Hatalar
6 Mantıklı Düşünme ve Eleştirel Düşünmenin Bileşenleri
7 Eleştirel okuma ve yazma, Bilgi okuryazarlığı ve eleştirel düşünme
8 I. Ara Sınav
9 Eleştirel Düşünmede Farklı Yaklaşımlar (Yaratıcı düşünme)
10 Eleştirel Düşünmede Farklı Yaklaşımlar (Altı şapkalı düşünme)
11 Eleştirel Düşünmenin Bireysel Yaşamdaki Yeri (münazara)
12 Eleştirel Düşünmenin Mesleki Yaşamdaki Yeri (münazara)
13 Hemşirelik ve Eleştirel Düşünme Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme
14 Ders değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Arslan G.G., Demir Y., Eşer İ., Khorshid L. (2009) Hemşirelerde Eleştirel Düşünme Eğilimini Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(1): 72-80.
2. Aştı T.A., Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul, 2012.
3. Ay F.A. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri. 3. Baskı, İstanbul, 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örgün öğretim. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışmaları, vaka çalışmaları ve sunumu, beyin fırtınası.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:
Dersin değerlendirilmesinde vize notunun 50%'si ve final notunun 50%'si toplanarak ders başarı notu belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: 50% I. Vize Notu +50% final notu

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve finalde ödev hazırlanması istenecektir. Başarı notu verilecek olan ödevler ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Havva Arslan Yürümezoğlu
e-mail: havva.arslan@gmail.com,

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355555
ÖK.4555
ÖK.5555