DERS ADI

: ÇOCUK KÜLTÜRÜ VE ÇOCUĞUN DEĞERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2078 ÇOCUK KÜLTÜRÜ VE ÇOCUĞUN DEĞERİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders öğrenciye farklı kültürlerde çocuk algısı ve çocuğa bakış, çocuk ve çocukluğun algılanışındaki gelişmeler, çocuk oyunları, çocuklarda oyun kavramının gelişimi ve oyunun sağlık bakım sisteminde kullanımına yönelik temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Çocuk ve çocukluğun tanımını bilme
2   2. Dünya da ve Türkiye de çocukların durumunu bilme
3   3. Çocuk kültürü tanımını bilme
4   4. Değer tanımını yapabilme
5   5. Farklı kültürlerde çocuğun nasıl tanımlandığını bilme
6   6. Farklı kültürlerde çocuğun değerini tanımlayabilme
7   7. Kültüre özgü çocuklarda oyun gelişimini tanımlayabilme
8   8. Çocuğun gelişiminde ve kültürünü öğrenmede oyunun etkisini açıklayabilme
9   9. Çocuğun toplumsal değerinin aldığı sağlık bakım sistemini nasıl etkilediğini açıklayabilme
10   10. Oyunun sağlık bakım sisteminde kullanımın açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk ve Çocuğun Tanımı- Kültürel ve yasal boyutu
2 Dünya'da ve Türkiye'de çocuğun ve çocuk haklarının durumu
3 Kültür nedir Değer Nedir Kültürel Değerler sistemi nasıl oluşur Kültür-çocuk ilişkisi
4 Çocukluğun Tarihi ve Çocukluk kültürü
5 Farklı kültür ve Coğrafyalarda çocuk olmak-Türkiye
6 Farklı kültür ve Coğrafyalarda çocuk Olmak-Asya
7 Farklı kültür ve Coğrafyalarda çocuk Olmak-Avrupa
8 I. Ara Sınav
9 Farklı kültür ve Coğrafyalarda çocuk Olmak-Amerika
10 Farklı kültürlerde oyun ve oyuncağın gelişimi
11 Çocuk gelişiminde ve kültürü öğrenmede oyunun etkisi
12 Yaş gruplarına göre oyun gelişimi ve oyuncak kullanımı
13 Sağlık alanında oyunun kullanımı-terapötik oyun
14 Sağlık alanında oyunun kullanımı-terapötik oyun

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin Değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize notunun % 50'sive final notunun % 50 alınarak başarı notu belirlenecektir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Murat Bektaş
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Salı 12.30-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 57

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.255555
ÖK.35555
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.6555555
ÖK.755
ÖK.8555
ÖK.955
ÖK.1055