DERS ADI

: TOPLUMSAL DUYARLILIK ÇALIŞMASI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2081 TOPLUMSAL DUYARLILIK ÇALIŞMASI I SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BURCU AKPINAR SÖYLEMEZ

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Öğrencilerin yaşadıkları topluma karşı sorumluluklarını, bir takım çalışması içerisinde ve aynı zamanda bireysel inisiyatiflerini de ele alarak gerçekleştirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumun çözüm gerektiren sorunlarına karşı duyarlılık gösterebilme
2   Toplumsal duyarlılıkla göstererek toplumun sorunlarını çözüm arama
3   Toplumsal duyarlılığın geliştirilmesi için toplumun cesaretlendirilmesinde görev alabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı Toplumsal sorunlar konusunda tartışma, beyin fırtınası (Onkolojiye farkındalık, yaşlılara yönelik tutum, organ bağışı ve çocuklara yönelik duyarlılık, Parkinson hastalarına karşı duyarlılık )
2 Konulara karar verilmesi öğrenci gruplarının oluşturulması
3 Ekip çalışmalarının başlaması
4 Çalışma planının tartışılması
5 Çalışma planının tartışılması
6 Çalışma planının tartışılması
7 Projelerin uygulanması
8 Ara Sınav
9 Projelerin uygulanması
10 Projelerin uygulanması
11 Projelerin uygulanması
12 Raporların hazırlanması
13 Projelerin sunumu
14 Projelerin sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yaşlı Bakımı Hemşireliği, Çeviri editörü: Ayfer Karadakovan 2015.
2. Akpınar B, Küçükgüçlü Ö, Yener G (2011). Effects of Gender on Burden Among Caregivers of Alzheimer s Patients. Journal of Nursing Scholarship, 43:3, pp: 248-254.
3. Küçükgüçlü Ö, Mert H, Akpınar B (2011). Reliability and Validity of Turkish Version of Attitudes Toward Old People Scale. Journal of Clinical Nursing; 20, 3196-3203.
4. Akpınar B, Küçükgüçlü Ö (2011). Demanslı Bireylerde Yaşam Kalitesi Ölçülebilir mi Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, DEUHYO ED, 4 (3), ss:141-143.
5. Küçükgüçlü Ö, Akpınar B, Buckwalter K (2011). Demansı Olan Bireyde Davranışsal Problemleri Azaltmada Kanıta Dayalı Bir Model: Azalmış Stres Eşiği Modeli. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 4(1), ss: 41-47.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kaynak tarama, beyin fırtınası, soru-cevap, grup tartışması, grup çalışması sorun çözme

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde ara sınav notunun yüzde 50 si ile final notunun % 50 si ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu (ara sınav) +%50 final notu

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğretim Üyesi Burcu Akpınar Söylemez
burcu.akpinar@deu.edu.tr
Tel: 412 47 93

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555555
ÖK.35555555555555