DERS ADI

: CİNSEL SAĞLIK VE ÜREME SAĞLIĞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2060 CİNSEL SAĞLIK VE ÜREME SAĞLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ HANDE YAĞCAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin cinsel sağlık ve üreme sağlığına (CS/US) ilişkin güncel kavramları anlamalarını, öncelikli CS/US sorunlarını ve sorunları etkileyen faktörleri fark etmelerini ve bu alanda hemşirelerin sorumluluklarını incelemeyi amaçlamıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1- CS/US, cinsiyet, toplumsal cinsiyet kavramlarının tanımını yapma ve önemini açıklama
2   2- CSUS sağlığını etkileyen politik, ekonomik, kültürel faktörleri bilme
3   3- Türkiye'de ve Dünyada öncelikli CS/US sorunlarını sıralama
4   4- Yaşam dönemlerine özgü CSUS sorunlarını sıralama
5   5- CSUS sorunlarına uygun hemşirelik yaklaşımlarını bilme
6   6- CSUS sorunlarında kullanılan tıbbi, destekleyici yaklaşımları açıklama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 -Dersin tanıtımı -Cinsel sağlık ve üreme sağlığına giriş.
2 Doğurganlık Bilinci
3 Cinsel Sağlık Sorunları
4 Kadın Sağlığı ile İlgili Yasalar
5 Obezite ve Kadın Sağlığı
6 1. Ara Sınav
7 Toplumsal Cinsiyet ve Cam Tavan Sendromu
8 Şiddet ve Kadın Sağlığı (Siber Zorbalık)
9 Savaş, Göç ve Kadın Sağlığı
10 Yoksulluk ve Kadın Sağlığı
11 Sağlık Okuryazarlığı ve Kadın Sağlığı
12 2. Ara Sınav
13 İncinebilir Kadınlar
14 Çalışma Hayatı ve Kadın Sağlığı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Taşkın L. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, 13.Baskı, Ankara, 2016.
2. Gökmen O., Çiçek N. Günümüzde Kontrasepsiyon. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2001.
3.Şirin, A, Kavlak O Kadın Sağlığı, Bedray Yayıncılık, 2.baskı, İstanbul, 2016.
4. Okumuş H., Mete S., Yenal K., Aluş Tokat M., Şerçekuş P. Doğuma Hazırlık, Deomed, 2. Baskı, İstanbul, 2014.
5. Beji, NK. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kİtabevi, İstanbul, 2015.
6. Youngkin E.Y., Davis M.S., Women s Health a Primery Care Clinical Guide. Third Edition, Pearson Prentice Hall, New Jersey, 2004.
7. Wieland Ladewing P.A., London M.L., Davidson M.R., Contemporary Maternal Newborn Nursing Care, 6. ed., Prentice Hall, New Jersey, 2006.
8. Chapman, L, Durham, R. Maternal-Newborn Nursing: The Critical Components of Nursing Care. F. A. Davis Company; 2013:603.
9. Perry, Shannon E. Maternal child nursing care. Maryland Heights, Mo. : Mosby/Elsevier, c2010. 4th ed.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, beyin fırtınası, tartışma, soru yanıt, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Dr. Merlinda ALUŞ TOKAT
e-mail: merlinda_alus@yahoo.com
Tel: 24770

Yard. Doç. Dr. Dilek Bilgiç
e-mail: bilgicdilek@gmail.com
Tel: 26968

Öğr. Gör. Hande DAĞ
e-mail: hande.dag@deu.edu.tr
Tel: 24775

Öğr.Gör.Özlem Çiçek
e-mail:nrozlemcece@hotmail.com
tel: 26989


Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 2 2 4
Ödev Hazırlama 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.355555
ÖK.45555555
ÖK.55555
ÖK.655