DERS ADI

: HEMŞİRELİKTE EĞİTİM-ÖĞRETİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4092 HEMŞİRELİKTE EĞİTİM-ÖĞRETİM ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MERYEM ÖZTÜRK HANEY

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

öğrencilere, hemşirelik alanında bir eğitimin hazırlanmasında uygun öğrenme ortamının ve öğrenme yöntemlerinin belirlenmesini becerisini kazandırmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim ve öğrenime ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar
2   Hemşirenin eğitim rolünün önemini kavrar
3   Etkili öğrenme ortamı yaratmanın önemini kavrar
4   Etkili öğretme yöntemleri kullanmanın önemini fark eder.
5   Eğitim uygulamalarında en uygun eğitim yöntem ve materyaline karar verir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, programın tanıtımı, Dersin hedeflerinin açıklanması, öğrencilerden beklentilerin açıklanması Eğitim ve öğretim ile ilgili temel kavramlar, Öğrenme Kuramları
2 Öğrenme alanları
3 Eğitimde iletişim tekniklerini ve etkili sunum tekniklerini kullanma
4 Öğrenmeyi etkileyen temel faktörler
5 Öğrenme için uygun ortam oluşturma
6 Eğitimde kullanılan araç-gereçler ve önemi, öğretme yöntemleri
7 Eğitimde Program Geliştirme
8 1. Ara sınav
9 Eğitim materyali hazırlama/değerlendirme
10 Eğitimde Pedagojik ve Andragojik yaklaşım/Yetişkin eğitimi
11 Sağlık Eğitimi
12 Klinik Öğretim
13 Hizmet içi Eğitim
14 Eğitim ve Öğretimde Etik

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hacıalioğlu N. (2011). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
Arslan ve Kuzu Kurban (2015)(Çeviri Editörleri). Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü, Anı Yayıncılık, Ankara
Akyüz A., Tosun N., Yıldız D., Kılıç A. (2007). Reflection of the Nurses on their Responsibilities and the Students Working System During Clinical Teaching. TAF Prev Med Bull. ; 6(6): 459-464
Karaöz, S. (2003). Hemşirelikte Klinik Öğretime Genel Bir Bakış ve Etkin Klinik Öğretim İçin Öneriler. Hemşirelikte Araştırma ve Geliştirme Dergisi, 5(1), 15-21.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel destekli sunum
Grup çalışması
Soru- cevap
Beyin fırtınası
Araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; karar verme, eleştirel düşünme, açıklama, sınıflama, bilgilerini birleştirme becerileri değerlendirilecektir.
Ders Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu (Ara sınav) + %50 final notu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 35240 Balçova/İZMİR
Doç. Dr.Meryem Öztürk Haney meryem.ozturk@deu.edu.tr tel: 0232 412 6964

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.255555
ÖK.35555
ÖK.455555
ÖK.5555555