DERS ADI

: MİMARİ TEMSİLİYET ORTAMLARINDA İLERİ ÇALIŞMALAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5118 MİMARİ TEMSİLİYET ORTAMLARINDA İLERİ ÇALIŞMALAR SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AÇALYA ALLMER

Dersi Alan Birimler

Bina Bilgisi Yüksek Lisans
Bina Bilgisi Doktora

Dersin Amacı

Farklı temsiliyet ortamlarının mimari ürüne etkisi. Mimari temsiliyet tanımının iletişim aracı ve bilgilendirici dokümandan estetik objeler ve artefactlara dönüşümü

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimari temsiliyet alanında güncel literatürü tanımak
2   Bu bilgiyi güncel mimarlık kuramına uyarlamak
3   Mimari metinleri kritik edecek şekilde yorumlamak
4   Farklı temsiliyet sistemlerini analiz etmek
5   İngilizce akademik yazma becerilerini geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin işleyişinin anlatılması
2 PERSPEKTİF Samuel Y. Edgerton, 'The Western Window', 'The Discovery of the Vanishing Point', in The Renaissance Rediscovery of Linear Perspective, Harper & Row Publishers, 1975, ss. 3-15; 124-152.
3 ANAMORFOZ Daniel L. Collins, 'Anamorphosis and the Eccentric Observer: Inverted Perspective and Construction of the Gaze', Leonardo, vol. 25, no. 1, 1992, ss. 73-82.
4 SKIAGRAPHIA Victor Stoichita, 'The Shadow Stage', in A Short History of the Shadow, Reaktion Books, 1997, ss. 11-41.
5 KESİT Jacques Guillerme, and Hélène Vérin, 'The Archaeology of Section', Perspecta, 25, 1989, ss. 226-56.
6 AXONOMETRİ Alberto Perez-Gomez and Louise Pelltier, 'From Measurement to Abstraction: Isometry and Axonometry', Architectural Representation and the Perspective Hinge, The MIT Press, 2000, ss. 307-329.
7 TROMPE-l'OEIL Daniela Bertol, '`Achitecture of Images': An Investigation of Architectural Representations and the Visual Perception of Three-Dimensional Space', Leonardo, vol. 29, no. 2, 1996, ss. 87-94.
8 STEREOSKOPİ Penelope Haralambidou, 'The Stereoscopic Veil', ARQ: Architectural Research Quarterly, 11, no. 1, 2007, ss. 37-51.
9 PHOTOGRAMETRİ Mathan Ratinam, 'Falling into the Image', ARQ: Architectural Research Quarterly, 9, no. ¾,, 2005, ss. 237-244.
10 GOOGLE EARTH Mark Dorrian, `The Aerial View: Notes for a Cultural History', in Strates, der. Frédéric Pousin ve Hélène Jannière (Paris: CNRS, 2007), ss.1-17.
11 MAPPING Naomi Stead, `Citing Sydney: Architectural Representation, Mapping, and the Tourist Gaze', Panorama to Paradise: Scopic Regimes in Architectural and Urban History and Theory, The 24th annual conference of the SAH of Australia and New Zealand, Adelaide, September 21-24, 2007.
12 SUNUMLAR

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Feray Maden, Deniz Şengel, 'Kırılan Temsiliyet: Libeskind'de Bellek, Tarih ve Mimarlık', JFA, 2009.
Uğur Tanyeli, 'Mimarisiz Temsiliyetten Temsiliyetin Mimarisine', Arredamento Mimarlık, 100+8, 1998, ss. 43-45.
Robin Evans, 'In Front of Lines That Leave Nothing Behind , AA Files, 6, 1984, ss. 89-96.
Robert Rosenblum, 'The Origin of Painting: A Problem in the Iconography of Romantic Classicism', Art Bulletin, 39, 1957, ss. 279-90.
Uğur Tanyeli, 'Mimarlıkta Temsiliyet', Arredamento Mimarlık, 146, 2002, 76.
Uğur Tanyeli, 'Simülasyon Çağında Mimarlık ve Woods', Çağdaş Dünya Mimarları 4 Lebbeus Woods, s 7-15, Boyut Yayıncılık, İstanbul, 2000.
Yücel, A., 'Mimarlık ve Temsil', Tol Mimarlık Kültürü Dergisi, 4, 2004, ss. 77-82.
Jan Krikke, 'Axonometry: A Matter of Perspective', IEEE Computer Graphics and Applications, 2000, ss. 7-11.
Gürer, T.K., Bir Paradigma Olarak Mimari Temsilin İncelenmesi, Doktora Tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste öğrencilere konular yürütücü tarafından anlatılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

acalya.allmer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında açıklanacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1111111
ÖK.2111111
ÖK.3111111
ÖK.4111111
ÖK.5111111